اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از آذرماه جاری صورت می‌گیرد؛

پرداخت مطالبه معوقه 45 هزار بازنشسته استان اصفهان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بازنشستگی استان اصفهان گفت: معوقه یک ساله 45هزار بازنشسته استان از آذر ماه جاری پرداخت می‌شود.

پرداخت مطالبه معوقه 45 هزار بازنشسته استان اصفهان
شهروز عبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: به مناسبت بزرگداشت مقام بازنشستگان مراسم ویژه بزرگداشت بازنشستگان در جامعه و خانواده با محوریت و شناسایی نخبگان بازنشسته در سطوح مختلف برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه ثبت نام بازنشستگان نخبه از طریق سایت بازنشستگان انجام و این افراد رده‌بندی شده‌اند، افزود: تجلیل از بازنشستگان سبب افزایش انگیزه و ترغیب به فعالیت و حضور موثر در جامعه در آنها می‌شود.
رئیس سازمان بازنشستگی استان اصفهان تصریح کرد: باید در جامعه بسترها برای شکل‌گیری تشکل‌های بازنشستگان برای تکریم خانواده شکل گیرد.
وی با بیان اینکه بازنشستگان پس از سن بازنشستگی فرصت انتقال تجربه دارند، ادامه داد: هر کدام از این افراد در زمینه‌های مختلف پژوهش و ورزش بعد از بازنشستگی توانایی کارآفرینی در سطح کشور، استان و سایر دستگاه‌های اجرایی را دارند.
عبادی در ادامه به جمعیت بازنشسته استان اشاره و گفت: بیش از80هزار نفر بازنشسته در استان داریم که طی مراسمی امروز 400 نفر از آن‌ها تکریم شدند.
وی با بیان اینکه هر دستگاهی به طور جداگانه مراسم تجلیل از بازنشستگان می‌گیرد، ادامه داد: تجلیل از بازنشستگان هر سال و به خواست خانواده بازنشستگان انجام می شود که هم‌زمان با این مراسم از 190 نفر از بازنشستگان تربیت بدنی تجلیل شد.
رئیس سازمان بازنشستگی استان اصفهان در مورد آخرین وضعیت بازنشستگان استان گفت: یکسری از بازنشستگان مطالبه معوقه از سال 86 تا 87 به مدت یک سال دارند که از آذرماه سال جاری این معوقه به صورت اقساطی پرداخت می‌شود.
وی با بیان اینکه این پرداخت معوقه به 45هزار نفر از بازنشستگان قبل از سال 86 پرداخت می‌شود، ادامه داد: هرچند افرادی که معوقه داشتند حقوقشان افزایش پیدا کرده، اما یک سال معوقه دارند که پرداخت را به صورت اقساطی پرداخت می‌کنیم.
عبادی به مصوبه سال 87 هیئت وزیران و مطالبات به صورت پرداخت سهام اشاره کرد و گفت: به درخواست بازنشستگان که سهام به درد آن‌ها نمی‌خورد، به صورت نقدی پرداخت می‌شود.
وی اضافه کرد: اقدامی که سازمان در این زمینه انجام داد این بود که سهام بازنشستگان که دومین سهام بورس بازار است را گرفته و به صورت نقدی به بازنشستگان پرداخت می‌کند.
رئیس سازمان بازنشستگی استان اصفهان گفت: خدمات سازمان بازنشستگی بیمه تکمیلی در راستای رفع مشکل درمان، وام ضروری به مبلغ یک میلیون و 500 هزار تومان با شرط ثبت نام از طریق سایت ثبت نام، اختصاص 50 حج مفرده با اولویت اعزام افراد مسن بازنشسته از جمله اقدامات دیگر سازمان بازنشستگی استان اصفهان است.
وی افزود: این کانون برای زنان بی سرپرستی که فاقد مسکن هستند دارای اولویت مسکن به ویژه مسکن مهر است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول