اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

روانشناس و استاد دانشگاه‌های بوشهر:

فراگیری ۳۵ مهارت زندگی، همسرداری را موفق‌تر می‌کند

خبرگزاری فارس: روانشناس و استاد دانشگاه‌های بوشهر با بیان اینکه هر زن و مرد 35 مهارت را باید بدانند تا بتوانند خوب همسرداری کنند، گفت: طبق روایات، داشتن خانواده موفق موجب طول عمر شده و خوش اخلاقی نیز افسردگی را از بین می‌برد.

فراگیری ۳۵ مهارت زندگی، همسرداری را موفق‌تر می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی، علی کماکی صبح امروز در همایش بزرگ تحکیم بنیان خانواده از دیدگاه قرآن در تالار فرهنگسرای شهید شهریاری خورموج اظهار داشت: هیچ عاملی مثل خانواده بر رفتار افراد تاثیر ندارد و خانواده ظرفی است که می‌تواند هم ما را به اوج و تعالی و هم به سقوط برساند.
روانشاس و مدرس دانشگاه‌های استان بوشهر افزود: اختلال شخصیت تفاوت عمده‌ای با بیماری دارد چون افراد بیمار می‌دانند بیمارند و در درمان خود همکاری می‌کنند اما کسی که دچار اختلال شخصیت است، فکر می‌کند بیمار نیست.
کماکی یادآورشد: هر زن و مرد 35 مهارت را باید بدانند تا بتوانند خوب همسرداری کند.
وی خاطرنشان کرد: طبق تحقیقات سال گذشته از هر 100 طلاق، 78 مورد به خاطر مسائل جنسی است بنابراین غریزه جنسی بین زن و مرد باید به درستی برآورده شود.
این استاد دانشگاه گفت: طبق روایات، داشتن خانواده موفق موجب طول عمر شده و خوش اخلاقی نیز افسردگی را از بین می‌برد و ضد اضطراب است بر این اساس انتظار همسران از همدیگر خوش اخلاقی است.
وی با بیان اینکه زن در خانواده دارای قدرت عاطفی و زیبایی است، گفت: مردان باید بهترین وقت را به خانواده و فرزندان اختصاص دهند و زنان باید رفتار همسرانشان را بپذیرند.
معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش دشتی نیز در این برنامه گفت: بعضی واژه‌ها مقدس هستند و همین مبارکی و تقدس موجب می‌شود که جامعه‌ای پویا و پر خیر و برکت داشته باشیم که یکی از آن واژه‌ها بسیج است.
سید نیام‌الدین حسینی افزود: هر کس اندیشه بسیج داشته باشد یعنی تفکرش مقدس است و نتیجه هر تفکر پاکی می‌تواند رفتار مطلوبی نیز به دنبال داشته باشد.
وی ادامه داد: رفتارهای صحیح می‌تواند برای دیگران الگو و اسوه باشد.
حسینی با اشاره به اینکه خانواده نهادی مقدس است، اضافه کرد: همه رفتارهای شایسته اولیای خانه نیز چون در یک مجموعه آراسته صورت می‌گیرد باید شایسته و مطلوب باشد تا تاثیر بسیار خوبی بر فرزندان بگذارد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول