اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سالروز تشکیل بسیج صورت می‌گیرد؛

افتتاح 11 هزار واحد مسکن مهر در همدان

خبرگزاری فارس: استاندار همدان گفت: در سالروز تشکیل بسیج مستضعفین 11 هزار و 107 واحد مسکن مهر شهری با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی افتتاح می‌شود.

افتتاح 11 هزار واحد مسکن مهر در همدان
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، کرم‌رضا پیریایی شب گذشته در شورای تأمین مسکن استان اظهار داشت: ساخت مسکن مهر متحمل زحمات زیادی شده و در بازدیدهای انجام گرفته از سراسر استان شاهد مشارکت بسیار خوب شرکت‌های خدمات‌رسان، بانک مسکن و شهرداری‌ها به منظور ایجاد تسهیلات در ساخت مسکن مهر بودیم که لازم است این شرکت‌ها مورد تقدیر ویژه قرار گیرند.
وی افزود: ساخت مسکن مهر از اواخر سال 1386 آغاز شد و بعضی از استان‌ها توانستند نتایج خوبی را در پایان سال 1387 ارائه دهند اما در استان همدان حرکتی در این باره انجام نشد و حتی در سال 1388 نیز شاهد فعالیت چشمگیری در این زمینه نبودیم.
استاندار همدان خاطرنشان کرد: استان همدان با وجود تأخیر در آغاز ساخت مسکن مهر، طی سال‌های 1389 و 1390 فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرد و توانست از سایر استان‌ها پیشی بگیرد.
وی ضمن تقدیر از رئیس بانک‌مسکن، شرکت‌های خدمات رسان و شهرداری‌ها به دلیل زحماتی که طی دو سال گذشته متقبل شده‌اند، گفت: باید تلاش شود تا کم‌کاری سال‌های قبل در زمینه تأمین نیاز مسکن مهر جبران شود.
پیریایی با تقدیر از شهردار همدان و شورای شهر، وضعیت کنونی شهرستان همدان را بسیار خوب ارزیابی و تصریح کرد: در سفر چهارم هیئت دولت، تغییرات بسیار بارز، محسوس و قابل ملاحظه فضای شهری ارزیابی و تلاش‌های شهرداری همدان مورد تحسین واقع شد.
سرپرست سازمان مسکن و شهرسازی استان همدان نیز گفت: در سال 1390 مجموع تعهدات استان در زمینه عقد قرارداد مسکن مهر 26 هزار فقره بوده است که از این تعداد تاکنون 23 هزار و 721 فقره عقد قرارداد انجام و در مجموع 11 هزار و 107 واحد مسکن مهر شهری آماده بهره‌برداری است.
سیدکمال‌الدین میرجعفریان واحدهای مسکن مهر شهری آماده بهره‌برداری را در چهار بخش شهرهای با جمعیت بالای 25 هزار نفر، شهرهای با جمعیت زیر 25 هزار نفر، بنگاه‌های زودبازده و بافت فرسوده عنوان کرد.
وی مجموع واحدهای قابل بهره‌برداری مسکن مهر در سالروز تشکیل بسیج مستضعفین را به تفکیک در همدان چهار هزار و 497 واحد، ملایر دو هزار و 415 واحد، نهاوند هزار و 96 واحد، تویسرکان هزار و 73 واحد، بهار 635 واحد، اسدآباد 715 واحد، رزن 174 واحد، فامنین 330 واحد و در کبودرآهنگ 342 واحد عنوان کرد.
سرپرست سازمان مسکن و شهرسازی استان همدان بیان داشت: در بخش مسکن مهر روستایی نیز در همدان هزار و 128 واحد، ملایر دو هزار و 40 واحد، نهاوند هزار و 369 واحد، تویسرکان 202 واحد، اسدآباد 324 واحد، کبودرآهنگ هزار و 59 واحد، بهار 762 واحد، فامنین 238 واحد، رزن 495 واحد آماده شده است که در مجموع هفت هزار و 617 واحد آماده بهره‌برداری در 837 روستاست.
وی در پایان پروژه‌های افتتاحی استان توسط معاون اول رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی را شامل پروژ‌ه‌های مسکن مهر، کلنگ‌زنی باند فرودگاه همدان، افتتاح پروژه راه اصلی همدان- بیجار به طول 90 کیلومتر، افتتاح تقاطع غیر هم‌سطح بهشت هاجر و افتتاح متمرکز 60 کیلومتر راه روستایی عنوان کرد.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول