اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان رضوی:

روحانیت همواره با دو خط متحجر و متجدد در تقابل است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان رضوی گفت: روحانیت اصیل همواره در مقابل دو خط متحجران و متجددان قرار گرفته است.

روحانیت همواره با دو خط متحجر و متجدد در تقابل است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد غفاری سه‌شنبه‌شب در مراسم بر بال خاطره از سلسله یادواره‌های شهدای روحانی خراسان رضوی با اشاره به فعالیت جریان‌های لیبرالیستی و سلفی‌گری در کشور اظهار داشت: روحانیت اصیل همواره در تقابل با دو خط متحجران و متجددان است.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان رضوی حوزه اندیشه، معرفت و مدیریت را به سه دسته متحجر، متجدد و پیروان خط امام تفکیک کرد و افزود: متحجران عمدتا سلف هستند و به سنت بدون لوازم آن پایبندند.
معاون استاندار خراسان رضوی متجددان را دسته دومی دانست که روحانیت با آن مقابله می‌کند و خاطرنشان کرد: متجددان کسانی هستند که نه به آینده بلکه به مدرنیزم تعهد دارند.
وی بیان داشت: طرفداران خط امام و مجاهدان دوره مشروطیت تا انقلاب اسلامی و تا به امروز و یا به نوعی دسته مجدد کسانی که ضمن تعهد به سنت و پایبندی به اصول و ارزش‌ها دو عنصر زمان و مکان را در اجتهاد خود لحاظ می‌کنند.
غفاری افزود: دسته سوم همیشه از سوی قدرت‌طلبان، متحجران و ساده‌لوحان مورد حمله بوده‌اند و همیشه عده‌ای متحجر سلفی‌گر مواجه بوده‌ایم که حوادثی را در زاهدان، پاکستان، افغانستان و عراق می‌آفرینند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه امروز جهان اسلام علیه لیبرالیسم ،آزادی‌گری و آزادی‌پرستی قیام کرده است تصریح کرد: درحالی که در تقابل با جهان سلطه قرار گرفته‌ایم کشیدن جهت مقابله از نظام سلطه و به‌ویژه لیبرالیسم به اهل سنت و یا عرفان و قرآن در منظر جهانیان چه معنی می‌دهد.
وی افزود: امروز متجددان خطی که منشأ از لیبرالیسم  می‌گیرد تحت عنوان روشنفکر دینی در کشور فعالیت می‌کنند و حتی در حوزه علمیه هم برخی باوجود داشتن این تفکرات مخوف تدریس هم می‌کنند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان رضوی با ذکر این نکته که آن خط اصیل که همان روحانی پیروی امام و رهبری است در حال مبارزه با تفکرات لیبرالیستی هستند اظهار داشت: امروز در مرحله تبیین و نظام‌سازی هستیم و باید الگویی برای اداره بشریت ارائه دهیم.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول