اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر سازمان تعاون روستایی آذربایجان غربی:

ظرفیت روستاها در قالب شرکت‌های تعاونی بالفعل شود

خبرگزاری فارس: مدیر سازمان تعاون روستایی آذربایجان غربی با بیان اینکه راه‌اندازی شرکت‌های تعاونی برای جوانان بیکار فرصت‌های شغلی فراهم می‌کند، گفت: باید ظرفیت‌های موجود در روستاها در قالب شرکت تعاونی بالفعل شود.

ظرفیت روستاها در قالب شرکت‌های تعاونی بالفعل شود
علی شایان‌مهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: هم‌اکنون در مناطق روستایی استان آذربایجان غربی، ظرفیت‌ها و قابلیت‌های متعددی برای ایجاد اشتغال وجود دارد همچنین سرمایه انسانی نیز برای راه‌اندازی واحدهای تولیدی و شرکت‌های خدماتی در دسترس است.
وی تصریح کرد: یکی از این روستاهای مستعد برای فعالیت اقتصادی، روستای چنقرالوی پل است به طوری‌که در این منطقه یک باب شرکت تعاونی روستایی با همت زنان چنقرالوی پل برای فعالیت‌های تولیدی راه‌اندازی شده است به طوری‌که اعضای آن با استفاده از وام‌های ماخوذه از تبصره‌های قانون بودجه و دریافت تسهیلات بلاعوض دریافتی همچنین خودیاری مردم تاکنون طرح‌های زیادی در زمینه‌های گوناگون راه‌اندازی کرده‌اند.
این مسئول به راه‌اندازی واحد نانوایی پس از اخذ مجوزهای لازم از ارگان‌های ذی‌ربط اشاره کرد و گفت: زمینی به مساحت بیش از 220 مترمربع با همیاری و خودیاری مردم خریداری شد با زیربنا 180 مترمربع با مبلغ 70 میلیون ریال وام دریافتی از تبصره‌های قانون بودجه و منابع مالی شرکت ساخته شد.
وی در ادامه گفت: این واحد در آبان سال 81 برای آغاز فعالیت روستاییان به مرحله بهره‌برداری رسید و هم‌اکنون پنج نفر در این واحد به فعالیت و کسب حلال مشغول هستند به طوری که زیرپوشش خدمات بیمه هم قرار گرفته‌اند.
این مسئول به فعالیت واحد اعتباری خرد نیز اشاره کرد و گفت: این واحد اعتباری شرکت تعاونی روستایی زنان در سال 1382 با سرمایه ابتدایی بیش از 18 میلیون ریال تاسیس شد و از ابتدای راه‌اندازی تاکنون بیش از 900 نفر موفق به دریافت وام شدند.
وی سقف وام پرداختی بین 4 میلیون ریال تا 20 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: با نرخ کارمزد چهار تا هشت درصد این مبلغ به متقاضیان پرداخت می‌شود تا در راستای ایجاد اشتغال یا رفع سایر نیازهای خود هزینه کنند.
این مسئول به راه‌اندازی کارگاه بسته‌بندی عسل نیز اشاره کرد و افزود: کارگاه بسته‌بندی عسل با ظرفیت اسمی 25 تن با زیربنای 65 مترمربع همچنین با سرمایه‌گذاری به مبلغ 225 میلیون ریال راه‌اندازی شده است که در این مرکز مانند سایر موارد برای تعدادی از متقاضیان کار، امکان فعالیت و تامین روزی فراهم شد.
مدیر سازمان تعاون روستایی آذربایجان غربی اظهار داشت: اعتبار این طرح از محل تسهیلات بلاعوض سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، دریافت وام از تبصره‌های قانون بودجه، منابع مالی شرکت و مساعدت‌های سازمان تعاون روستایی آذربایجان غربی تامین شد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول