اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

داور بخش فیلم یازدهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان:

مسئولان صبورانه‌تر به فیلم‌های انتقادی نگاه کنند

خبرگزاری فارس: داور بخش فیلم یازدهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان گفت: مسئولان باید صبورانه‌تر نسبت به فیلم‌های انتقادی نگاه کنند و صرفا همه چیز را ممیزی نبینند.‌

مسئولان صبورانه‌تر به فیلم‌های انتقادی نگاه کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، ساعد نیک ذات عصر امروز در حاشیه اکران فیلم های یازدهمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان اظهار داشت: برای جشنواره امسال حدود 200 فیلم دیدیم و می‌توان گفت فیلم‌های امسال جسورانه‌تر بود.
نیک ذات تصریح کرد: بدیع و نو بودن، مستقل بودن و جسارت از ویژگی های فیلم کوتاه در معنای محتوایی است.
داور بخش فیلم جشنواره در پاسخ به این سئوال که اهمیت فیلم کوتاه را چگونه ارزیابی می کنید، گفت: مسئولان باید صبورانه تر نسبت به فیلم های انتقادی نگاه کنند و صرفا همه چیز را ممیزی نبینند.
نیک ذات یادآور شد: به دلیل اینکه جشنواره ملی قبل از جشنواره منطقه ای برگزار شد فیلم های بسیار خوب از جشنواره منطقه ای خارج شدند و می‌توان گفت حقوق و امتیازی از فیلم ها سلب شد.
وی در پایان توصیه ای هم به فیلمسازان کرد و گفت: مطالعه، مطالعه، مطالعه، خوب دیدن، خوب دیدن، خوب دیدن و کار کردن، کار کردن و کارکردن.

*جوانان عکاس دلیل استفاده از تکنیک های عکاسی را نمی دانند
داور بخش عکس جشنواره منطقه ای سینمای جوان نیز گفت: جوانان عکاس فقط دوست دارند از یک تکنیک در عکاسی استفاده کنند اما نمی دانند برای عکس خود از چه تکنیکی مرتبط با عکس استفاده کنند.
اسماعیل عباسی تصریح کرد: با توجه به شرایط داوری و حضور هنرمندانی از نقاط مختلف کشور با اقلیم و ویژگی های مکانی آن ها و با توجه به امکانات موجود عکاسان، عکس های خوبی در این جشنواره دیدیم.
عباسی در مورد نقاط ضعف عکاسان گفت: مشکل مهم این است که عکاسان نمی دانند برای چه عکس می گیرند در واقع در عکس های خود نمی دانند از چه تکنیکی مرتبط استفاده کنند و این امر کار آنان را با اشکال مواجه می کند.
داور بخش عکس جشنواره منطقه ای سینمای جوان یادآور شد: با توجه به افت و خیز جشنواره منطقه ای سینمای جوان به نظر من عکس های خوبی وجود دارد.
عباسی وجود اینترنت را نیز هم مفید و مضر دانست و بیان داشت: با این وجود اما عکاسان به فکر بیان شخصی خود باشند که چه می خواهند بگویند و از چه ابزاری می‌خواهند استفاده کنند.
عباسی تاکید کرد: هنرمندان عکاس باید بیش از پیش به عکس مستند توجه داشته و در عکس های خود از این نوع عکس بیشتر استفاده کنند.

* استفاده درست از تکنولوژی در عکاسی را یاد نگرفتیم
داور بخش عکس یازدهمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان نیز گفت: هنرمندان عکاس راه و روش استفاده درست از تکنولوژی را یاد نگرفتند.
اسعد نقشبندی با تاکید بر اینکه انتظار استقبال بیشتری از حضور در این جشنواره ها است، اضافه کرد: امکانات دیجیتال فرصت تجربه بیشتری را به عکاسان داده است.
نقشبندی عکس های برگزیده جشنواره یازدهم را مستحق برتر شدن دانست و گفت: یکی از مهم‌ترین نقاط قوت عکس های امسال نوآوری و ایده های خوب برای عکس ها بود.
داور بخش عکس گفت: در مجموع عکس های برگزیده جشنواره عکس های خوبی بودند و لیاقت این را داشتند تا در بین برترین ها باشند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول