اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

در صورت بی‌توجهی به مسایل فرهنگی و اجتماعی؛

آسیب‌های جبران‌ناپذیر اجتماعی در انتظار کنگان است

خبرگزاری فارس: فرماندار کنگان گفت: در صورت بی‌توجهی به مسایل فرهنگی کنگان، این شهر در آینده دچار آسیب‌های جبران‌ناپذیری خواهد شد.

آسیب‌های جبران‌ناپذیر اجتماعی در انتظار کنگان است
به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، تیمور یزدان‌شناس ظهر امروز در نشست کمیته فرهنگی اجتماعی بندر عسلویه در منطقه ویژه پارس جنوبی اظهار داشت: شهرستان کنگان از شهرستان‌های مهم و تاثیرگذار در استان بوشهر است و شاهد بیشترین نیروی غیر بومی و خارجی در این شهرستان هستیم.
وی افزود: پارس جنوبی در کنار ارزش و اهمیت زیادی که در اقتصاد و نفت دارد در زمینه فرهنگی و اجتماعی نیز باید مورد توجه قرار گیرد و در واقع باید در کنار توسعه زیرساخت‌های اقتصادی، نسبت به بهبود وضعیت فرهنگی منطقه نیز اهتمام ورزیم.
فرماندار کنگان خاطرنشان کرد: از مسئولان وزارت نفت و منطقه ویژه انتظار داریم در افزایش امکانات و تجهیزات فرهنگی همکاری بیشتری کنند و فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی باید به گونه‌ای باشد که هم عسلویه و هم شهر کنگان را تحت پوشش قرار دهد.
یزدان‌شناس افزود: با راه‌اندازی سایت دو منطقه ویژه اقتصادی و حضور گسترده نیروی کار غیر بومی در سطح شهر کنگان، در صورت بی‌توجهی به مسایل فرهنگی، این شهر در آینده دچار آسیب‌های جبران‌ناپذیری خواهد شد.
وی اضافه کرد: حجم فعالیت‌های فرهنگی در شهرستان کنگان و بخش عسلویه با فعالیت‌های اقتصادی متناسب نیست و در این راستا باید قراردادی با منطقه ویژه منعقد شود که با اجرای طرح‌های اقتصادی، اعتباری نیز به مسایل فرهنگی اختصاص یابد. 
فرماندار کنگان اذعان داشت: مردم شهرهای کنگان و عسلویه و سایر شهرها و روستاهای همجوار تاسیسات نفت و گاز، متحمل آلودگی و بیماری‌های مختلف ناشی از آلاینده‌های موجود هستند و برای جبران خسارات وارده باید نسبت به تامین رفاه و امنیت مردم تلاش شود و همچنین در توسعه زیرساخت‌های فرهنگی نیز باید اهتمام بیشتری صرف شود.
یزدان‌شناس گفت: البته در چند سال گذشته مسئولان منطقه ویژه همکاری خوبی داشته‌اند که این مهم باید با تلاش بیشتری انجام شود.
در این نشست تعدادی از مسئولان فرهنگی شهرستان نیز به بیان مشکلات فرهنگی و اجتماعی پرداختند و خواستار حمایت بیشتر مسئولان شدند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول