اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در فارس:

کتاب، ایران را از آسیب‌ها مصون داشته است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: با وجود لشکرکشی‌های مختلف به کشور ایران در طول تاریخ کتاب و ادبیات این کشور آن را از هر آسیبی مصون داشته است.

کتاب، ایران را از آسیب‌ها مصون داشته است
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی بعد از ظهر امروز در حاشیه مراسم افتتاحیه دهمین نمایشگاه کتاب استان فارس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کشورهایی که در آنها ادبیات وجود ندارد زبان ادبی‌شان به تاراج رفته است.
امام جمعه شیراز افزود: اگر متن قرآن عرب و عربی نبود این زبان چگونه پایدار می‌ماند و به کمک این متون فاخر بود که سرنوشت بین نسل‌ها با کتاب رقم خورد و رابطه بین کشورها، زمان‌ها، افکار و فاصله‌ها با کتاب پر شد و جز با کتاب نمی‌توان با سهولت با تمدن‌ها و سرنوشت گذشتگان ارتباط برقرار کرد.
ایمانی اضافه کرد: مقام معظم رهبری از اینکه فضای مطالعه در کشور ما پایین است بسیار تأسف می‌خورند و از هموطنان می‌خواهند زمانی از زندگی خود را صرف مطالعه کتاب‌های گوناگون کنند همان‌گونه که کتاب الهی قرآن نیز در اکثر آیات خود به خواندن کتاب و مطالعه اصرار کرده و به قلم قسم خورده است.
نماینده ولی فقیه در استان فارس بیان کرد: در کنار برپایی این نمایشگاه که به نوبه خود کار ارزشمندی است باید شیراز به عنوان مهد تمدن، فرهنگ و هنر جایگاه واقعی خود را در کتاب‌خوانی و مطالعه پیدا کند.
امام جمعه شیراز ابراز داشت: همان‌گونه که در تمام مسائل سیاسی، اقتصادی و مذهبی از مقام معظم رهبری طبعیت می‌کنیم باید در کتاب‌خوانی نیز از ایشان پیروی کنیم.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول