اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال کشور/

کورس تراکتور با قطار در تبریز / برزیل ایران‌ تیم محبوب شهرداری تبریز

خبرگزاری فارس: از هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال کشور روز پنج‌شنبه سوم آذر یک بازی در ورزشگاه یادگار امام(ره) برگزار می‌شود که تیم تراکتورسازی تبریز میزبان راه آهن تهران است.

کورس تراکتور با قطار در تبریز / برزیل ایران‌ تیم محبوب شهرداری تبریز
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تراکتورسازی‌ که از تیم‌های مدعی قهرمانی لیگ برتر است، هفته گذشته  مقابل فولاد خوزستان نتیجه  را واگذار کرد. اما از‌خوش‌شانسی شاگردان قلعه‌نویی سه تیم مطرح  دیگر صدرنشین نیز در هفته سیزدهم  نتوانستند به پیروزی دست یابند. صبای قم و استقلال تهران با تساوی به  کار خود خاتمه بخشیده و نفت تهران نیز مقابل شهرداری تبریز از شکست گریخت. البته فاصله سپاهان با تیم‌های بالای جدول به حداقل کاهش یافته و  سپاهان به یک قدمی تراکتورسازی رسیده است.
حریف تراکتورسازی با 9 تساوی ‌رکورددار‌ تساوی لیگ برتر است. این تیم در سفر قبلی خود مقابل شهرداری نیز به تساوی دو بر دو دست یافت.
تساوی برای تراکتورسازی مقابل راه‌آهن دست کمی از شکست نداشته و در صورت این نتیجه، باید منتظر سقوط تراکتورسازی به پله‌های پایین‌تر جدول بود.
 
* سوابق بازی تراکتورسازی تبریز با راه آهن
بررسی سوابق بازی‌های دو تیم حاکی از برتری مطلق تراکتورسازی دارد.
هر دو بازی دو تیم در لیگ برتر فصل گذشته به سود تیم تراکتورسازی تبریز به اتمام رسید. تراکتورسازی در تبریز با نتیجه سه بر یک راه آهن را شکست داد و در تهران نیز با یک گل‌ میزبان خود را مغلوب کرد.
تراکتورسازی و راه آهن در مجموع 14 بار مقابل هم قرار گرفته‌اند‌ که 9 بازی به سود تراکتورسازی به اتمام رسیده و تنها دو ‌بار مغلوب راه‌آهن شده و چهار بازی دو تیم نیز با تساوی خاتمه یافته است.
نتیجه نخستین بازی تراکتورسازی با راه‌آهن در خرداد 54 تساوی دو بر دو است.
بهترین پیروزی تراکتورسازی در سال 56 با نتیجه چهار بر صفر مقابل راه‌آهن شکل گرفته است که زننده سه گل تراکتورسازی  آن بازی پرویز مظلومی سرمربی فعلی استقلال است.
بهترین برد راه آهن نیز در سال 84 با نتیجه سه بر یک مقابل تراکتور است.
دو تیم در لیگ برتر چهار بار مقابل هم  قرار گرفته‌اند که سه پیروزی از آن تراکتورسازی بوده و یک بازی نیز مساوی تمام شده است.
در مجموع 14 بازی تراکتورسازی به راه‌آهن 21 گل زده و در مقابل 12 گل دریافت کرده است.
آقای گل مسابقات بین دو تیم نیز پرویز مظلومی با چهار گل زده است. مظلومی دو فصل در تیم تراکتورسازی توپ زده است.
در حال حاضر تراکتورسازی با 23 امتیاز در رده چهارم و راه‌آهن با 12 امتیاز در رده پانزدهم جدول هستند.
 این بازی جدال مربیان سابق تیم ملی نیز محسوب می‌شود. امیر قلعه‌نوعی و علی دایی سابقه هدایت تیم ملی ایران را در کارنامه خود دارند.
 
* برزیل ‌ایران مهربان‌ترین حریف شهرداری تبریز
فردا یک بازی نیز بین نفت آبادن و شهرداری تبریز برگزار می‌شود.
شهرداری تبریز امسال در بازی‌های خارج از خانه خود بهتر ظاهر شده است. شهرداری در تبریز تنها  ملوان انزلی را مغلوب کرده اما در خارج از خانه دو برد مقابل پرسپولیس تهران و مس سرچشمه را جشن گرفته است.
اما حریف  شهرداری در بازی هفته چهاردهم، نفت آبادان است. نفت که هفته گذشته با نتیجه سه بر یک ذوب‌آهن را در اصفهان مغلوب کرد، نگاه‌ها را به سوی خود خیره کرده است.
در حال حاضر نفت با 17 امتیاز تیم نهم جدول بوده و شهرداری با یک امتیاز کم‌تر در رده دوازدهم قرار دارد.
 
* سوابق بازی نفت آبادان با شهرداری تبریز
بدون شک هیچ تیمی به اندازه نفت آبادان با شهرداری تبریز مهربان  نبوده است.
دو تیم در مجموع 12 بار مقابل هم قرار گرفته‌اند که  تیم شهرداری تبریز در هفت بازی به پیروزی دست یافته و تنها یک بار مغلوب نفت  آبادان شده است. چهار بازی نیز با تساوی به اتمام رسیده است.
نخستین بازی دو تیم در مرداد 1373 در آبادان با نتیجه جالب سه بر صفر به سود شهرداری تبریز پایان یافته است. در این بازی حسین خطیبی هت تریک کرده و  هر سه گل شهرداری تبریز را به ثمر رساند.
شهرداری در سال 77 در تبریز نفت را با سه گل شکست داده و در اردیبهشت سال  89 نیز در آبادان با دو گل به پیروزی دست یافت. تنها شکست شهرداری تبریز در مصاف با زرد پوشان آبادان ملقب به برزیل ایران در سال 87 با یک گل  صورت گرفته است.
بازی دو تیم در فصل گذشته در تبریز سه بر دو به سود شهرداری تمام شد و در آبادان نیز تساوی یک بر یک  حاصل تلاش دو تیم بود.
شهرداری تبریز در 12 بازی خود مقابل نفت 21 گل  به ثمر رسانده و  تنها 8 بار دروازه اش مقابل نفت گشوده شده است.
بهترین گلزن بازی‌های  رو در روی دو تیم، حسین خطیبی با پنج گل زده و غلامحسین دین محمدی با چهار گل زده از شهرداری تبریز ‌هستند.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول