اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک سهمیه در AFC کاپ به ایران تعلق گرفت؛

تراکتورسازی در آستانه آسیایی شدن

خبرگزاری فارس: با اختصاص یک سهمیه در AFC کاپ به ایران، تیم تراکتورسازی تبریز در آستانه حضور در مسابقات آسیایی قرار گرفت.

تراکتورسازی در آستانه آسیایی شدن
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، کنفدراسیون فوتبال آسیا یک سهمیه AFC کاپ را به ایران داد تا از سال آینده فوتبال کشورمان یک نماینده در این مسابقات داشته باشد.
با توجه به اینکه در مسابقات  جام قهرمانی باشگاه‌های آسیا چهار تیم  از ایران حضور داشتند و ایران جزو تیم‌های درجه اول آسیا بود در سال‌های گذشته سهمیه‌ای برای کشورمان در AFC کاپ در نظر نگرفته بودند.
امسال کنفدراسیون فوتبال آسیا تغییراتی در نحوه سهمیه‌های رقابت‌های آسیایی اعمال کرده که سه سهمیه قطعی و یک سهمیه مشروط برای  ایران در مسابقات جام قهرمانان باشگاه‌های آسیا در نظر گرفته شده است.
همچنین یک سهیمه نیز برای ایران در AFC کاپ لحاظ شده است.
با توجه به قهرمانی سپاهان و نایب قهرمانی استقلال در لیگ برتر و قهرمانی پرسپولیس در جام حذفی، این سه تیم نمایندگان ایران در  جام باشگاه‌های آسیا خواهند بود.
سهمیه مشروط  در این رقابت‌ها که باید یک بازی پلی‌آف برگزار کند به تیم سوم لیگ برتر یعنی تیم ذوب‌آهن اصفهان تعلق خواهد گرفت.
با توجه به اینکه تیم چهارم لیگ برتر پرسپولیس قهرمان جام حذفی ایران است، سهمیه AFC کاپ  به تیم پنجم لیگ برتر یعنی تراکتورسازی تعلق خواهد گرفت.
البته  مهدی تاج اعلام کرده که تیم پنجم یعنی تراکتورسازی یا یکی از دو قهرمان لیگ دسته یک ایران یعنی داماش گیلان یا مس سرچشمه را به عنوان نماینده ایران معرفی خواهیم کرد.
با توجه به شرایط نامساعد دو تیم داماش و مس سرچشمه در لیگ برتر و همچنین ظرفیت تماشاگران تراکتورسازی، شانس تیم محبوب تبریزی برای تعلق گرفتن این سهمیه بیشتر است.
انتهای پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول