اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور مدیرکل بهزیستی کرمان اعلام کرد:

مناسب‌سازی 30 اداره کرمان برای حضور معلولان

خبرگزاری فارس: مشاور مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: از مجموع 467 اداره در استان کرمان تنها 30 اداره مناسب‌سازی برای عبور و مرور معلولان را انجام داده‌اند.

مناسب‌سازی 30 اداره کرمان برای حضور معلولان
به گزارش خبرگزاری فارس از ریگان، محمد فکری پیش از ظهر امروز در جلسه مناسب‌سازی اماکن اداری و عمومی ویژه معلولان اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که در شهرها وجود دارد، مناسب نبودن اماکن عمومی و دولتی برای معلولان است که مشکلاتی را در زمینه عبور و مرور این قشر ایجاد کرده است.
وی افزود: قانون مصوب سال 83 مبنی بر مناسب‌سازی ادارات و اماکن عمومی بحث شهرداری‌ها را مطرح می‌کند که باید با ایجاد مکانی مناسب ویژه معلولان امکان عبور و مرور آنها فراهم کند و با توجه به اینکه پارک‌ها و پیاده‌روها عمومی هستند در این زمینه تصمیماتی را برای معلولین داشته باشند.
‌فکری بیان داشت: با توجه به اینکه ریگان و فهرج از شهرستان‌های جدید‌التاسیس و اماکن دولتی آن در حال ساخت هستند، مناسب‌سازی معلولان در این مکان‌ها لحاظ شود.
وی عنوان کرد: از مجموع 467 اداره در استان کرمان تنها 30 مورد مناسب‌سازی برای عبور و مرور معلولان را انجام داده‌اند.
فکری از ادارات خواست با توجه به تخصیص اعتباری که برای آنها در زمینه عمرانی داده می‌شود، مقداری را برای مناسب‌سازی عبور و مرور معلولان هزینه کنند تا حقوق این قشر نیز رعایت شود.
وی افزود: طبق برآورد بهداشت جهانی از معلولیت به طور میانگین 10 درصد آحاد هر جامعه را معلولان تشکیل می‌دهند که چهار درصد معلولیت آشکار و شش درصد معلولیت پنهان دارند.
فکری گفت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که ‌ این 10 درصد جامعه از اماکن عمومی به نحو مطلوب استفاده و موانع معلولان را برطرف کنند.  
علی میرزاده رئیس اداره بهزیستی شهرستان ریگان نیز در این جلسه گفت: با توجه به اینکه چند سالن ورزشی به شهرستان ریگان اختصاص یافته است، استفاده معلولان از این اماکن نیز مدنظر باشد.
به گزارش فارس در شهرستان ریگان بیش از یک‌هزار و 150 نفر معلول وجود دارد.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول