اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت:

500 دارو با منشاء گیاهی در کشور مجوز دارد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 500 دارو با منشا گیاهی در کشور مجوز و پروانه دارد که اکنون خوشبختانه شکل دارویی گرفته اند.

500 دارو با منشاء گیاهی در کشور مجوز دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، احمد شیبانی ظهر امروز در مراسم افتتاح ساختمان معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گناباد اظهار داشت: سلامت یکی از ابزار مهم زندگی است و بحث غذا و دارو از ابزارهای بسیار مهم در سلامت جامعه است.
وی افزود: امکاناتی که در مرکز و وزارتخانه وجود دارد به شهرستان سوق داده می‌شود چون آنچه که در وزارتخانه تصمیم‌گیری می‌شود در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به اجرا در می‌آید.
شیبانی گفت: در بخش غذا ایمنی غذا را داریم که بسیار مهم است و با تعداد 100 هزار فراورده غذایی که از وزارت بهداشت مجوز دارند و در سبد زندگی مردم وجود دارد اهمیت آن نمود پیدا می‌کند.
وی ادامه داد: در بحث دارو نیز تمام هدف ما ارتقای کیفیت دارو و دیگری در دسترس بودن داروست.
رئیس سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ضمن تشکر از مسئولان گناباد و به‌ویژه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهرستان گفت: وقتی سیاست این است که به مناطق محروم رسیدگی شود باید در این مناطق امکاناتی باشد که در جاهای دیگر نیست.
شیبانی در بحث زعفران نیز گفت: بحث زعفران در این شهر یک ظرفیت و یک فرصت است چراکه زعفران یک کالای اختصاصی بوده و هنوز هم هست و باید توجه بیشتری صورت گیرد که این اختصاصی بودن را حفظ کرده و ارتقا دهیم.
وی تصریح کرد: اینکه شهرستان گناباد به عنوان قطب زعفران کشور شناخته شده جای بسی خوشحالی دارد.
شیبانی بیان داشت: در ایران حدود دو هزار نوع گیاهان دارویی وجود دارد ولی هنوز نتوانستیم چند تایی را بیشتر استفاده و تبدیل به دارو کنیم و این در حالی است که فرصت خوبی در بحث گیاهان دارویی در کشور داریم.
وی گفت: یکی از مشکلات ما تامین نیروی انسانی متخصص است و این دست ما نیست چراکه خود افراد تشخیص می‌دهند جاهای دیگر بروند و این در حالی است که اگر بتوان زمینه‌هایی را در سطح شهرستان ایجاد کرد و این انگیزه را بتوان بوجود آورد ما هم کمک می‌کنیم تا نیروها ماندگار شوند.
انتهای پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول