اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس دانشکده داروسازی ساری:

ضرورت تجویز گیاهان دارویی از سوی پزشکان/70 درصد پژوهش در بخش داروهای گیاهی است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشکده داروسازی ساری گفت: برای استفاده درست از گیاهان دارویی ضرورت تجویز گیاهان دارویی از سوی پزشکان احساس می‌شود.

ضرورت تجویز گیاهان دارویی از سوی پزشکان/70 درصد پژوهش در بخش داروهای گیاهی است
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سعید امامی بعد از ظهر امروز در جلسه گیاهان دارویی که در استانداری مازندران برگزاری شد، با بیان اینکه سیاست‌های وزارت بهداشت ارتقای سلامت مردم جامعه است، اظهار داشت: توجه به توسعه داروهای گیاهی در کشور و نیز استان مورد تاکید قرار گرفت.
وی افزود: از 3 هزار قلم دارویی کاربردی در کشور حدود 400 قلم داروی گیاهی است.
امامی با اشاره به اینکه استفاده از گیاهان دارویی باید مورد اقبال عمومی جامعه قرار گیرد، تصریح کرد: ضرورت دارد فرهنگ سازی شود تا مردم برای درمان به طب سنتی روی آورند.
این مسئول امور دارویی استان مازندران با بیان اینکه برخی از رشته‌های دانشگاهی در بخش درمانی هیچ آشنایی با طب سنتی و گیاهی ندارند، افزود: واحدهایی از دوره تحصیلات دانشگاهی به فراگیری طب سنتی و گیاهان دارویی اختصاص داده شود.
امامی از وجود 30 متخصص گیاهان دارویی در مازندران خبر داد و گفت: دانشکده پزشکی و داروسازی در جذب هیئت علمی گیاهان دارویی فعالیت کند تا در بخش دارو سازی سنتی پیشرفت کنیم.
 
*70درصد فعالیت‌های پژوهشی در بخش داروهای گیاهی
وی خاطر نشان کرد: بیش از 70 درصد کارهای پژوهشی دانشکده داروسازی در بخش گیاهان دارویی است که در زمینه تحقیقاتی روی گیاهان دارویی در مازندران تحقیق می‌کنند.
رئیس دانشکده داروسازی ساری با بیان اینکه وزارت بهداشت اداره‌ای را به داروهای طبیعی اختصاص داده است، اظهار داشت: 50 مرکز تحقیقات داروهای گیاهی در مازندران وجود دارد که در دانشگاه مازندران داروهای سنتی به عنوان طب مکمل به کار می‌رود.
وی با اشاره به اینکه دانشکده داروسازی ساری برای تحصیلات تکمیلی در سطح کارشناسی ارشد رشته‌های جدید ایجاد کرده است، گفت: رشته‌های جدید کنترل کیفیت داروهای گیاهی در دانشکده داروسازی ساری شروع به کار کرد.
امامی متولی اصلی فرهنگ سازی و توسعه داروهای گیاهی را در سطح ملی وزارت بهداشت عنوان کرد و اذعان داشت: دانشگاه‌های علوم پزشکی در بخش آموزش و پژوهش و تربیت پزشکان داروهای گیاهی همت کنند تا داروهای گیاهی را برای بیماران خود تجویز کنند.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول