اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت صورت گرفت؛

افتتاح کارخانه تولید ظروف یک‌بار مصرف گیاهی جنوب کشور

خبرگزاری فارس: با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نخستین کارخانه تولید ظروف یک‌بار مصرف گیاهی جنوب کشور در شهرک صنعتی بزرگ شیراز به بهره‌برداری رسید.

افتتاح کارخانه تولید ظروف یک‌بار مصرف گیاهی جنوب کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم افتتاح کارخانه تولید ظروف یک‌بار مصرف در شهرک بزرگ صنعتی شیراز اظهار داشت: توجه به تولید در کشور باید در کنار استفاده از تکنولوژی روز دنیا باشد.
مجید هدایت افزود: در حال حاضر مهم‌ترین بحث تولید استفاده از تکنولوژی روز دنیاست که در این راستا باید تلاش‌های لازم انجام شود.
وی تصریح کرد: ارزش بخش صنعت به استفاده از تکنولوژی پیشرفته است چرا که با استفاده از این ابزار می‌توانیم شاهد دستیابی به ارزش افزوده بالا باشیم.
رئیس سازمان گسترش توسعه و نوسازی صنایع ایران خاطرنشان کرد: اگر در بخش صنعت از تکنولوژی روز دنیا استفاده نکنیم به طور یقین از پیشرفت‌های دنیا عقب می‌مانیم که جبران این عقب‌ماندگی بسیار سخت است.
هدایت با بیان اینکه در بحث تولید باید صادرات را به عنوان یک اولویت مد نظر قرار داد، گفت: هیچ تولیدی در دنیا به صورت انحصاری مطرح نیست چرا که تمام کشورهای پر قدرت دنیا در بخش صنعت، صادرات را مد نظر قرار داده‌اند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: زمانی می‌توانیم شاهد تولیدات فراوان و ایجاد اشتغال در کشور باشیم که بخشی از تولیدات را برای صادرات به دیگر کشورهای دنیا در نظر بگیریم.
رئیس سازمان گسترش توسعه و نوسازی صنایع در ادامه سخنان خود با اشاره به کاهش هزینه‌های تولید و اهمیت آن در ادامه حیات تولیدات یک کارخانه، اضافه کرد: کاهش هزینه‌های تولید به راحتی می‌تواند اشتغال پایدار را به همراه داشته باشد.
هدایت افزود: مهم‌ترین بحث تولیدات در حال حاضر استفاده از نیروی کار کمتر و کاهش هزینه‌های تولید است که با توجه به این اصل به راحتی می‌توانیم اشتغالی پایدار را برای جوانان کشور به همراه داشته باشیم.
به گزارش فارس، در این کارخانه با استفاده مواد گیاهی شامل نشاسته موجود در ذرت، موم عسل و اسیدهای چرب گیاهی، ظروف یک‌بار مصرف تولید می‌شود که پس از شش ماه قابلیت تجزیه را دارد.
برای بهره‌برداری از این کارخانه بیش از 5،1 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته و با بهره‌برداری از آن ظرفیت تولید یک‌هزار و 500 تن ظروف یک‌بار مصرف گیاهی در سال فراهم شده است.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول