اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان گلپایگان:

600 داوطلب سلامت در گلپایگان فعالیت می‌کنند

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت و درمان گلپایگان گفت: 600 داوطلب سلامت در شهر و روستاهای گلپایگان فعالیت می‌کنند و حدود 95درصد از جمعیت شهرستان تحت پوشش داوطلبان سلامت قرار دارد.

600 داوطلب سلامت در گلپایگان فعالیت می‌کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، محمد صادق فیاضی صبح امروز در همایش داوطلبان و رابطان بهداشت که در سالن فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزارشده بود، بیان داشت: در سال 1985 روز جهانی داوطلب در مجمع عمومی سازمان ملل به تصویب رسید و سال 2001 به پیشنهاد کشور ژاپن سال جهانی داوطلبان نام‌گذاری شد.
وی گفت: در کشور ایران و درسال 1369 در سه استان کشور طرح داوطلبان کشور به شکل پایلوت اجرا شد و هم اکنون در کل کشور 140هزار نفر داوطلب سلامت فعال هستند و این افراد در عرصه‌های بهداشت و درمان و خانواده به فعالیت مشغول هستند و به طور متوسط هر داوطلب 20 تا50 خانواده را تحت پوشش خود دارد و به آنها آموزش‌های لازم را منتقل می‌کند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان گلپایگان تصریح کرد: در شهرستان گلپایگان 600 داوطلب بهداشت در شهر و روستاها فعالیت می‌کنند و حدود 95درصد از جمعیت شهرستان تحت پوشش داوطلبان قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه داوطلبان بهداشت در حوزه‌های مختلف بهداشت و درمان آموزش می‌بینند و این آموزش‌ها را به سایر خانواده‌ها انتقال می‌دهند، گفت: داوطلبان سلامت و بهداشت در عرصه‌های مختلف بهداشتی کمک‌های قابل توجهی انجام می‌دهند و انتظار داریم در آینده همه مردم داوطلب سلامت باشند.
فیاضی ادامه داد: حدود 25درصد تامین سلامت جامعه برعهده دستگاه‌های اجرایی بهداشت و درمان است و ما نیاز به مشارکت مردم داریم.
وی گفت: بررسی‌های صورت گرفته درکل کشور مبین این موضوع است که شاخص‌های بهداشتی با حضور داوطلبان سلامت حدود 25درصد ارتقا یافته است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان گلپایگان اظهار داشت: با حضور داوطلبان بهداشت و سلامت در حاشیه شهرها خدمات بهداشتی پررنگ‌تر شده و شاخص‌های بهداشتی توسعه پیدا کرده است و ما این امر را مدیون زحمات سخاوتمندانه داوطلبان سلامت هستیم که بدون هیچ چشمداشت و توقعی از وقت و انرژی خود مایه می‌گذارند و در راستای توسعه بهداشت مردم سعی و تلاش می‌کنند.
فیاضی یادآور شد: داوطلبان سلامت و بهداشت گلپایگان و واحد مشارکت‌های مردمی شبکه بهداشت و درمان گلپایگان طی سه سال گذشته در سطح استان اصفهان مقام نخست را کسب کرده‌اند.
همچنین در ادامه امام جمعه گلپایگان در ادامه بیان داشت: در وجود هر یک از ما جوهره‌ای به نام فداکاری، ایثار و نوع‌دوستی وجود دارد و تبلور این امر در داوطلبان بهداشت و سلامت به روشنی مشخص است.
حجت‌الاسلام و المسلمین محمد رضا اسماعیلی افزود: خدمات و فعالیت‌های داوطلبان هیچ زمانی در دستگاه با عظمت الهی گم نمی‌شود و خداوند برای کارهایی که با نیت خالص انجام می‌شود پاداش ویژه‌ای عطا می‌کند.
به گزارش فارس، همایش تجلیل از داوطلبان سلامت با مشارکت فرمانداری، بسیج ناحیه گلپایگان، شبکه بهداشت و درمان، جمعیت هلال احمر، بهزیستی، فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شده بود.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول