اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر دفتر پژوهش‌های فرهنگی:

اصولگرایی، التزام به مکتب امام راحل است

خبرگزاری فارس: مدیر دفتر پژوهش‌های فرهنگی گفت: اصولگرایی در کلام رهبری معنایی جز التزام به مکتب امام راحل ندارد.

اصولگرایی، التزام به مکتب امام راحل است
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام علی‌اصغر شکروی در همایش "مکتب امام راحل و اصول‌گرایی راستین" در همدان با اشاره به اینکه مکتب امام خمینی (ره) زمینه‌ساز ایجاد تحولات بسیاری در جهان شده است، اظهار کرد: مکتب امام خمینی (ره) در اعتقادات، ارزش‌ها، آداب و رسوم تابع مکتب اهل بیت (ع) است که این مکتب نیز به نوبه خود مبتنی بر مکتب اسلام، قرآن و رسول خاتم(ص) است.
وی افزود: اعتقاد به اصول برخاسته از قرآن و عترت در جامعه اسلامی سبب شده در برابر سهمگین‌ترین مشکلات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی سربلند بیرون آییم.
مدیر دفتر پژوهش‌های فرهنگی در بخش دیگری از سخنانش ادامه داد: بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری اصولگرایی به معنای نحله و جریانی در مقابل جریان‌های رایج سیاسی نیست بلکه هرکس به مبانی انقلاب و دین پایبند و وابسته باشد، اصولگرا خواهد بود.
وی افزود: شناخت مبانی انقلاب و پاسداری از آن به معنای اصولگرایی است که این مهم نیز باید توأم با معنویت، عقلانیت و عدالت باشد.
شکروی بیان کرد: همین التزام به تفکر امام راحل و مبانی مکتب ایشان بود که تاکنون جمهوری اسلامی ایران را در برابر طوفان‌های سنگینی چون تفکرات و سیاست‌های مارکسیستی، لیبرالیستی، کودتای سبز و جریان‌های انحرافی نوظهور، محکم و سرپا نگاه داشته است.
وی در پایان سخنانش با اشاره به اینکه باید همواره در مسیر مکتب امام حرکت کرد، تأکید کرد: اصولی که حضرت امام راحل در برخورد با امور سیاسی و اجتماعی از اسلام و سیره رسول خدا (ص) و اهل بیت(ع) به دست آورده و به آن پایبند بوده را باید شناخته و به آنها پایبند باشیم.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول