اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

با سرمایه‌گذاری 400 میلیارد ریالی؛

127معدن در چهارمحال و بختیاری فعال است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر 127 معدن با سرمایه‌گذاری افزون بر 400 میلیارد ریال در این استان فعال است.

127معدن در چهارمحال و بختیاری فعال است
رحمن کرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: در حال حاضر افزون بر یک هزار و 52 واحد تولیدی صنعتی با سرمایه‌گذاری افزون بر یک هزار و 152 میلیارد تومان در این استان فعال است که این تعداد واحد تولیدی زمینه اشتغال 20 هزار و 400 نفر از افراد جویای کار در این استان را فراهم کرده است.
وی با اشاره به تعداد معادن فعال در این استان، گفت: تاکنون 127 معدن در این استان شناسایی شده است.
کرمی میزان سرمایه‌گذاری معادن فعال در این استان را 40 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این تعداد معدن زمینه اشتغال 169 نفر را به صورت مستقیم در این استان فراهم کرده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در ادامه مساحت شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان را 3 هزار و 600 هکتار اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه صنعت موتور محرکه اقتصاد است برنامه‌ریزی در راستای ایجاد و توسعه زیرساخت‌های اقتصادی به‌منظور ایجاد بنگاه‌های اقتصادی کوچک با جدیت در دست اقدام و پیگیری است.
وی همچنین با اشاره به میزان صادرات این استان، گفت: در نیمه نخست امسال 68 میلیون دلار کالا از این استان به خارج از کشور صادرات صورت گرفته است که در مقایسه با میزان صادرات استان در سال گذشته 28 درصد رشد داشته است.
کرمی بر ضرورت فراهم‌سازی بستر توسعه صادرات در این استان تأکید کرد و گفت: این امر بر کسی پوشیده نیست که توجه به صادرات غیر نفتی، موجب ارزآوری و رهایی کشور و بودجه عمومی از وابستگی به نفت خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: این شاخص به دلیل ارتباطات غیر قابل اجتناب صادرات غیر نفتی بر بخش‌های واقعی اقتصاد و به طور عام تاثیری که بر اشتغال، تولید و سهم تجاری در بازارهای جهانی می‌گذارد، از اهمیت فوق‌العاده‌ای در کشورهای مختلف برخوردار است.
کرمی با تاکید بر اینکه پرداخت به امر صادرات را باید در شرایط کنونی وظیفه ملی دانست، گفت: امکان حل مشکل اشتغال و ایجاد رفاه برای مردم و نیز بالابردن درآمد عمومی مردم بدون توجه به امر صادرات میسر نیست.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول