اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

آشنایی 40 پرنده‌شناس با گونه‌های مختلف پرنده در میانکاله

خبرگزاری فارس: 40 پرنده‌شناس با گونه‌های مختلف پرنده در میانکاله از نزدیک آشنا می‌شوند.

آشنایی 40 پرنده‌شناس با گونه‌های مختلف پرنده در میانکاله
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، ششمین کارگاه پرنده‌شناسی و پرنده‌نگری کشور از صبح دیروز به میزبانی مازندران در بهشهر آغاز شد و تا 22 آبان ماه ادامه خواهد داشت.
بر اساس برنامه زمان‌بندی ششمین دوره آموزشی عملی پرنده شناسی امروز پنج شنبه 19 آبان ماه به شناسایی پرندگان در تالاب بین المللی میانکاله اختصاص دارد که هم‌اکنون اعضای همایش در این تالاب مستقر شدند.
به گفته حمید امینی کارشناس مسئول پرنده شناسی سازمان حفاظت محیط زیست، پرنده شناسان به گروه‌های کوچکی تقسیم می‌شوند و به شناسایی پرندگان موجود در میانکاله می‌پردازند.
وی تالاب و پناهگاه حیات وحش میانکاله را یکی از مناطق مهم آسیا از نظر حضور و تجمع پرندگان زمستان‌گذران و تابستان‌گذران عنوان و خاطرنشان کرد: این منطقه، بسیار باارزش است و دیدن از نزدیک شگفتی‌های آن برای پرنده شناسان تجربیات خوبی را به همراه خواهد داشت.
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران هم در مراسم افتتاحیه ششمین کارگاه پرنده‌شناسی و پرنده‌نگری کشور در جمع کارشناسان از اهمیت میانکاله گفت و اینکه در چنین محیط‌هایی باید علاقه و پشتکار به خرج بدهید.
هرمز محمودی راد با اشاره به اهمیت نقش آموزش در زمینه سطح کمی و کیفی کارمندان اظهار داشت: این کارگاه‌های عملی، کار شما را تقویت می‌کند و فولاد آبدیده خواهید شد.
به گزارش فارس، بر اساس برنامه زمان‌بندی، شامگاه امروز کلاس ارزیابی زیستگاه میانکاله برگزار می‌شود، صبح فردا شناسایی پرندگان در تالاب فریدونکنار اتفاق می‌افتد، 21 آبان ماه هم روز پرکاری برای کارشناسان خواهد بود چرا که شناسایی پرندگان در پناهگاه دشت ناز و آب‌بندان سید محله ساری سپس شناسایی پرندگان در لپوی زرین‌کلای جویبار را انجام می‌دهند و شامگاه همان روز هم در کلاس تنوع زیستی پرندگان همچنین کلاس شناسایی تصویری پرندگان شرکت می‌کنند.
22 آبان ماه کلاس بازنگری «فون» به منظور حفاظت برگزار می‌شود و بین ساعات 11 تا 12 اختتامیه کارگاه اتفاق می‌افتد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول