اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اروندکنار:

فرهنگ بسیجی از مرزهای ایران گذشته است

خبرگزاری فارس: امام جمعه اروندکنار گفت: فرهنگ بسیجی امروز از مرزهای ایران گذشته و آنها را درنوردیده است.

فرهنگ بسیجی از مرزهای ایران گذشته است
حجت‌الاسلام سیدمجید شرفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان به‌مناسبت گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: دفاع از مقدسات و ایدئولوژی اسلام ایجاب می‌کند که در مقابل خطراتی که آن را تهدید می‌کند به گونه‌ای منطقی و شیوه‌ای صحیح با آن خطر برخورد کرد.
وی با اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) در مورد اهمیت و ضرورت تشکیل بسیج افزود: دفاع از اسلام و کشورهای اسلامی در مواقع خطر، تکلیف شرعی و الهی و ملی بوده و بر تمام قشرها و گروه‌ها واجب است.
امام جمعه اروندکنار تصریح کرد: همچنین اصل پیشگیری ایجاب می‌کند که امت اسلامی برای مقابله با هر گونه خطر احتمالی از سوی دشمنان اسلام در آماده باش کامل بسر برده و آمادگی دفاعی برای هرگونه خطری که اسلام را به مخاطره افکند را داشته باشند.
وی با بیان اینکه در سفارشات اولیای اسلام نیز بر آماده بودن برای خطرات احتمالی بسیار تأکید شده است، خاطرنشان کرد: بسیج لشکر مخلص خداست که دفتر تشکل آن را همه مجاهدان از اولین تا آخرین امضاء کرده است.
شرفی ادامه داد: بسیجی آن رزمنده پاکبازی ا‌ست که شب‌ها در فراق مولای خود نجوا می‌کند و روز در جهادی حضور دارد که یک روز در برابر هجوم نظام سلطه ایستادگی کرده و اینک در برابر تهاجم فرهنگی‌اش خاک‌ریز زده است.
وی عنوان کرد: تشکیل بسیج در نظام جمهوری اسلامی ایران یقیناً از برکات و الطاف خدا بوده است که بر ملت و انقلاب اسلامی ایران ارزانی شد چرا که اگر بسیج نبود در دفاع مقدس نمی‌توانستیم در برابر دشمن تا دندان مسلح ایستادگی کنیم و هرجا که نوای دلنشین بسیج طنین‌انداز شده تحول عظیم به بار آورد که ثمرات آن در همه زمینه‌ها آشکار شده است.
خطیب جمعه اروندکنار تصریح کرد: روحیه بسیجی؛ آرمان خواهی‌ست و هدف آرمان ما تجدید تمدن اسلامی در کل کشور و جهان اسلامی است.
وی با بیان اینکه بسیجیان شاگردان امام حسین(ع) هستند، گفت: آرمان والا و ایده بلند و هدف عالی انقلاب اسلامی و بسیج امروز از چارچوب مرزهای ایران گذشته و دروازه‌های ملل محروم، توده‌های مظلوم و مستضعف جهان را گشوده و پیام آرامش‌بخش و رسالت انسانی و رهائی‌بخش خویش را به گوش جان آنها رسانده است.
به گفته شرفی از این روی، بسیج همه نیروهای فعال و آمادگی به‌منظور تحقق این آرمان ارزنده انسانی، امری ضروری و طبیعی به نظر می‌آید و از اینجا بود که امام خمینی(ره)، این قلب تپنده انقلاب و پیام‌آور آزادی و کرامت و هویت اسلامی و انسانی این قرن برای مبارزه همه جانبه با آمریکای جهانخوار که هر روز برای گسترش تجاوزات خویش، چنگ و دندان نشان می‌دهد فرمان تشکیل بسیج را به مردم این مرز و بوم اعلام کرد.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول