اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا:

نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران همه بسیجی هستند

خبرگزاری فارس: فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی همه بسیجی هستند.

نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران همه بسیجی هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمد تارخ صبح امروز در آیین استقلال تیپ 130 ارتش مستقر در خراسان شمالی با تبریک هفته بسیج اظهار داشت: امروز سه دهه است که بسیج به‌عنوان مولود انقلاب به درخت تناوری تبدیل شده و شاخ و برگ آن در سایر کشورهای منطقه و شاخ آفریقا گسترش یافته است.
وی با بیان اینکه این بیداری‌ها برگرفته از تفکر بسیجی است، افزود: در هیچ جا سراغ نداشته که مثل این سرزمین ویژگی خاصی داشته باشند، کشوری که هم فرهنگ اسلامی داشته و هم ام القرای جهان اسلام بوده و باعث تحول در طول دوران‌ها بوده است.
تارخ تصریح کرد: امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به‌عنوان فرزندان همین ملت 33 سال است که سینه‌هایشان را سپر تهاجمات دشمنان قرار داده و شهدایی که برای دفاع از آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی سر از پا نشناخته و سرانجام شربت شهادت نوشیدند.
وی با اشاره به یکی از ویژگی‌های مهم در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی گفت:‌ اعتقاد و اتکا به خداوند در نیروهای مسلح موج زده و آنان در واقع سربازان امام زمان (عج) هستند.
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا مهمترین ویژگی خاص نیروهای مسلح را بسیجی بودن این نیروها عنوان کرد و افزود: فرهنگ ملت ما برگرفته از بسیج بوده و این فرهنگ در نیروهای مسلح نهادینه شده است.
وی با اشاره به اینکه بسیج شجره طیبه‌ای است که میهن اسلامی را در بر گرفته است، ادامه داد: بسیج با حرف "ب"، نیرویی بصیر بوده و همواره با ارتقای آن در مقابل توطئه های دشمنان ایستاده است.
تارخ با بیان اینکه بسیجی‌های ما با حرف "س"، سرور دارند و آینده ساز هستند، افزود: این نهاد برخاسته از انقلاب با حرفی "ی" نیز یاور بوده همان‌طور که در دوران دفاع مقدس نشان دادند که یاوری برای نیروهای مسلح، ارتش و بخش‌های سازندگی هستند.
وی با اشاره به اینکه بسیج با حرف "ج" جسارت داشتن و از مشکلات نترسیدن را در افتخارات خود داشته اظهار داشت: این مولود انقلاب که از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی است، توانسته از استعدادها و خلاقیت‌ها در راه تقویت نظام اسلامی استفاده کرده و امروز به برکت چنین تفکری، نظام جمهوری اسلامی در قله های رفیع علم و دانش قرار گرفته است.
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا اضافه کرد: امروز به برکت وجود این نهاد ارزشمند، بسیج اقشار مختلف تشکیل شده و در راه حفاظت از دستاوردهای نظام سر از پای نمی‌شناسند.
وی فرا رسیدن هفته بسیج را به ملت ایران به خاطر داشتن چنین فرهنگی تبریک گفت و ادامه داد: امروز به همه آنانی که در راه دفاع از آب و خاک و آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی در مقابل دشمنان جانانه ایستاده و بدون ادعا به شهادت رسیدند، سر تعظیم فرود می‌آوریم.
تارخ یاد بیش از 48 هزار شهید ارتش جمهوری اسلامی و فداکاری‌های ارتشیان در دوران دفاع مقدس و حفاظت از کیان جمهوری اسلامی را گرامیداشت و تصریح کرد: این شهدا سند ناگسستنی ارتش با اسلام و قرآن بوده و در راه دفاع از نظام همچنان در آمادگی کامل به سر می‌برند.
وی با بیان اینکه ارتش همواره در حال رصد کردن دشمن بوده و خود را برای هرگونه تعرض دشمنان آماده نگاه داشته است، گفت: چابکی و چالاکی از ویژگی‌های مهم ارتش بوده و در این مسیر تلاش داشته است.
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا با اشاره به اینکه امروز شاهد استقلال تیپ 130 ارتش مستقر در خراسان شمالی هستیم، یادآور شد:‌ قابلیت این تیپ از تیپ‌های لشگری بالاتر بوده و این ارتقا موجب تحول و تقویت این مجموعه خواهد شد.
در این آیین که در محوطه مهمان‌سرای ارتش در هوای سرد پاییزی برگزار شد، از خانواده شهید عبدالله دلجویان که تیپ 130 ارتش مستقر در خراسان شمالی به نام این شهید مزین شده است، تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول