اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علوی گرگانی:

اطاعت از رهبری موجب بی‌تاثیر شدن تهدیدات خارجی می‌شود

خبرگزاری فارس: یکی از اساتید حوزه علمیه قم گفت: تمام مردم به‌ویژه نیروهای سپاه پاسداران باید مطیع رهبری و مراجع تقلید بوده و با به‌کار بستن نصایح علما در مقابل ابرقدرت‌ها ایستادگی کنند، در این صورت تهدیدات قدرت‌های استکباری بی‌تاثیر خواهد بود.

اطاعت از رهبری موجب بی‌تاثیر شدن تهدیدات خارجی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید محمد علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از پاسداران قرارگاه خاتم‌الانبیا با اشاره به آیات سوره "رعد" اظهار کرد: خداوند در این سوره بیان می‌کند که برای هر انسان محافظانی قرار داده است.
وی افزود: این محافظان شامل ده تن از فرشتگان و ملائکه در روز و همین تعداد در شب هستند که این امر نشان از نظم دقیق دستگاه آفرینش است.
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه فرشتگان مامور، انسان را از چشم، گوش و سایر اعضای آدمی محافظت می‌کنند گفت: این ملائکه تا روز قیامت نوبت دیگری ندارند و فرشته هیچ انسانی به سوی بشری دیگر نمی‌رود و به تایید قرآن کریم، از تمام جهات در اطراف انسان قرار دارند.
وی ابراز کرد: در روایات اسلامی توصیه شده که انسان نماز صبح خود را در اول وقت و زمانی که هنوز هوا تاریک است به جا آورد و دلیل آن نیز ثبت نماز توسط فرشتگان شب و ملائکه محافظ روز است و با این کار دو رکعت نماز صبح انسان در پیشگاه الهی، چهار رکعت محسوب می‌شود.
علوی گرگانی با بیان اینکه ائمه معصوم(ع) در ضمن بیان مطالب اینچنینی، راهنمایی‌های لازم را نیز به انسان‌ها می‌نمایند افزود: پایان یافتن ماموریت این فرشتگان محافظ برابر است با پایان زندگی انسان که از راه‌های مختلفی صورت می‌گیرد و کیفیت مرگ تنها به دست خداوند است.
این مرجع تقلید تصریح کرد: خداوند هیچ‌گاه خلاف وعده نکرده و عذابی بر انسان نازل نمی‌کند مگر اینکه افراد بشر خود سبب نزول بلا شوند و در واقع باید گفت آفات دنیوی و اخروی تنها به دست خود انسان است.
وی با بیان اینکه اگر مشیت خدا بر نزول عذاب قرار گیرد مانعی در برابر او وجود نخواهد داشت گفت: دلیل نازل شدن عذاب الهی، گناهان بسیاری است که توسط مردم صورت می‌گیرد.
علوی گرگانی با اشاره به سرنوشت قوم لوط و امت حضرت نوح(ع) بیان کرد: خداوند کمتر امتی را مانند این دو قوم مورد عذاب خود قرار داده به طوری‌که هیچ‌یک از آنان زنده نمانند، هرچند این بلایا نیز تنها به دلیل گناهان بسیارشان بود.
استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: قدرت الهی همچنان برقرار است و جوامع کنونی نیز اگر راه نافرمانی در پیش گیرند و گوش به فرمان مراجع و رهبری نباشند همان عذاب‌ها را تجربه خواهند کرد.
وی با اظهار امیدواری به اینکه چنین سرنوشتی در انتظار ملت مسلمان نباشد افزود: تمام مردم به‌ویژه نیروهای سپاه پاسداران باید مطیع رهبری و مراجع تقلید بوده و با بکار بستن نصایح علما در مقابل ابرقدرت‌ها ایستادگی کنند و در این صورت تهدیدات قدرت‌های استکباری بی‌تاثیر خواهد بود.
علوی گرگانی قدرت خداوند را برتر از تمام قدرت‌های بشری دانست و خاطرنشان کرد: شرط بهره‌مندی از حمایت خداوند، اطاعت از فرامین او و نیز مطیع بودن در مقابل اوامر رهبری و علما است و در این صورت دشمنان هیچ‌گاه جرات حمله پیدا نمی‌کنند.
این مرجع تقلید گفت: پراکندگی و توجه نکردن به دستورات رهبر موجب پیشروی دشمنان می‌شود اما اطاعت از فرمان خدا و بزرگان دین حفاظت خداوند را در پی دارد.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول