اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست کمیته آسفالت انجمن کانی غیرفلزی مازندران بررسی شد؛

پیگیری افزایش کیفی آسفالت جاده‌های مازندران

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن صنایع کانی غیر فلزی مازندران گفت: در نشست کمیته آسفالت انجمن کانی غیرفلزی مازندران افزایش کیفی آسفالت جاده‌ها و معابر استان پیگیری و بررسی شد.

پیگیری افزایش کیفی آسفالت جاده‌های مازندران
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی انجمن صنایع کانی غیر فلزی مازندران، حسن‌رضا دسترنج در نشست کمیته آسفالت مازندران به با اشاره به به‌کارگیری پیمانکاران بومی با توجه به مصوبه استانداری گفت: برپایی کلاس‌های آموزشی آسفالت برای کارخانه‌داران، ایجاد کارخانه‌های آسفالت با تکنولوژی‌های نوین همانند آسفالت پلیمری، تجهیز آزمایشگاه‌ها، تسریع در پاسخ‌دهی تست‌های آزمایشگاهی آسفالت، همکاری برای تهیه مواد اولیه استاندارد شامل قیر و مخلوط از مهمترین برنامه‌های ما است.
وی ابراز داشت: تدوین استاندارد ملی آسفالت، انتقال دانش و تجربه از خارج و سطح کشور به پیمانکاران و کارخانه‌داران آسفالت استان، به‌کارگیری پیمانکار واحد زیرسازی و آسفالت برای افزایش کیفی کار راه‌سازی نیز در اولویت قرار دارد.
دسترنج ادامه داد: موضوع حمل و نقل و واسطه‌ها در فرایند تولید تا مصرف مهم است و فرآوری تولیدات استاندارد از معادن شن و ماسه استان به دلیل شرایط  خاص اقلیمی مازندران در مقایسه با دیگر استان‌ها مستلزم هزینه بالاتری بوده که نیاز است کمیته قیمت‌گذاری به این موضوع توجه بیشتری داشته باشد.
معاون راه روستایی اداره کل راه و ترابری مازندران نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مشکل عمده پیمانکاران استان کمبود نقدینگی است پیگیر بهره‌مندی از توان و ظرفیت‌‌های مالی هستیم تا این مشکل مرتفع شود.
لطف‌الله عباسی بیان داشت: به دنبال توانمندسازی و آموزش پیمانکاران بومی هستیم و مسولان کشوری و استانی هم از ما انتظار دارند در اجرای پروژه‌ها سرعت عمل داشته باشیم.
وی یادآور شد: از آنجا که آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در همه پروژه‌های اداره کل راه و ترابری حضور دارند، گزارش و نتایج آزمایش را در اختیار ناظران فنی قرار می‌دهند و از این لحاظ کارشناسان بازوی توانمند نظارتی محسوب می‌شوند.
رئیس اداره نظارت اداره کل راه و ترابری استان مازندران نیز در این نشست اضافه کرد: دوام و قوام خیابان‌ها به ویژه آسفالت آنها برای ما مهم است پس برای اظهارنظر در این مورد لازم است به تعداد خودروهای اضافه شده و ظرفیت تحمل جاده متناسب با این تعداد خودروها نیز توجه شود.
سید محمد نظری خاطرنشان کرد: طول عمر و میزان مقاومت جاده‌ها با فرمول‌های مشخص محاسبه می‌شود و در کشورهای توسعه یافته استاندارد دانه‌بندی شن و ماسه رعایت شده و در پاکت‌های مخصوص به بازار مصرف ارایه می‌شود.
وی اعلام کرد: متناسب با میزان افزایش کیفیت شن و ماسه و نوع آن می‌توان افزایش قیمت آن را مورد بررسی و حمایت قرار داد.
نظری خواستار استفاده از اساتید دانشگاهی در رشته‌های مرتبط شد تا نیازمندی واحدهای تولیدی مخلوط، بتن و آسفالت به آزمایشگاه‌های مجهز به صورت یک ضرورت بررسی شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: تکنولوژی کارخانجات فرآوری شن و ماسه قدیمی است.
رئیس اداره نظارت اداره کل راه و ترابری استان مازندران از پیمانکاران استان درخواست کرد تا برای ارتقای گرید خود تلاش جدی شود.
وی با بیان اینکه وزارت راه و ترابری پیگیری کاهش کیفیت قیر می‌باشد، یادآور شد: قیرهای غیراستاندارد برگشت می‌خورد.
رئیس اداره پیمان اداره کل راه و ترابری مازندران در این جلسه به دو مطلب مهم اشاره کرد و گفت: نظارت بر همه پروژه‌ها و زیرسازی‌های جاده‌ها به طور مستمر انجام می‌گیرد و ارزیابی‌ها و بازرسی‌ها به صورت مرتب و منظم بر کار پیمانکاران در طول اجرای طرح‌ها انجام می‌شود.
احمدعلی آبادی اذعان داشت: تولید آسفالت مرغوب مستلزم عملکرد کارخانه‌های آسفالت است که شرایط حداقلی و ضوابط و دستورالعمل مورد انتظار موسسه قیر و آسفالت را رعایت کند و اپراتور کارخانه نیز باید دارای حداقل مدرک تحصیلی فوق دیپلم و یا دیپلم بوده و دارای گواهی آموزش‌های اپراتوری و یا گواهی مهارت باشد.
انتهای پیام/ن۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول