اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آینده‌ای نزدیک محقق می‌شود؛

معرفی کاشان به عنوان پایتخت نهج‌البلاغه جهان

خبرگزاری فارس: مدیر مسئول مؤسسه فرهنگی قرآنی امیرالمؤمنین‌(ع) کاشان گفت: شعار کاشان شهر نهج‌البلاغه، پایتخت نهج‌البلاغه جهان با برنامه‌های این مؤسسه در آینده‌ای نزدیک محقق می‌شود.

معرفی کاشان به عنوان پایتخت نهج‌البلاغه جهان
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، مجتبی حسن‌زاده دوشنبه شب در آئین تجلیل از برترین‌های قرآن و نهج‌البلاغه این شهرستان اظهار داشت: تربیت 22 حافظ کل نهج‌البلاغه که 17 نفر از آنها، حافظ کل قرآن و بیش از 300 نفر حافظ قسمت‌های مختلفی از قرآن و نهج‌البلاغه و پوشش بیش از هزار و 500 نفر عضو قرآنی و همچنین معرفی نخستین خانم حافظ نهج‌البلاغه کشور برای نخستین بار در جهان تشیع از کاشان، خود گواه بر این مدعاست.
وی افزود: این تعداد نوجوان و جوان حافظ، تاکنون موفق به کسب بیش از 35 مقام برتر کشور در مسابقات سراسری نهج‌البلاغه شده‌اند که نخستین زن حافظ نهج‌البلاغه کشور نیز از مؤسسه فرهنگی قرآنی امیرالمؤمنین‌(ع) کاشان است. 
مجری و مبتکر طرح تخصصی حفظ نهج‌البلاغه در کشور در ادامه ارتقای سطح قرآن‌خوانی، قرآن‌دانی و قرآن‌محوری در زندگی مردم، ارتقای سطح معلومات مردمی از کتاب شریف نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه، خطبه غدیر و خطبه حضرت زهرا(س)، زدودن غبار غربت از این مصحف‌های شریف و توسعه و رشد کمی و کیفی فعالیت‌های قرآن، عترت و نهج‌البلاغه را از جمله اهداف این مؤسسه ذکر کرد.
وی همچنین، تربیت و معرفی نخبگان قرآن و نهج‌البلاغه به جامعه اسلامی، ساماندهی و تسهیل صدور و دریافت مدارک معتبر رشته‌های مختلف قرآنی به قرآن‌آموزان مؤسسه، تلاش مستمر برای ایجاد فضای سالم و مطمئن و هماهنگ با منویات مقام عظمای ولایت در امور قرآن را از دیگر اهداف مؤسسه فرهنگی قرآنی امیرالمؤمنین‌(ع)کاشان اعلام کرد.
حسن‌زاده با اشاره به چشم‌انداز این مؤسسه در سال‌های آینده عنوان داشت: جذب، ساماندهی و پشتیبانی نخبگان قرآن و نهج‌البلاغه، برنامه‌ریزی برای تربیت و ارتقای سطح کمی و کیفی نخبگان قرآن و نهج‌البلاغه در حوزه‌های آموزش و پژوهش، تحقیق، تبلیغ و ترویج و مشاوره و تلاش برای ساخت دانشکده علوم قرآن و نهج‌البلاغه به عنوان یکی از مهم‌ترین کمبودها و مشکلات فراروی رشد فعالیت‌های قرآنی و نهج‌البلاغه در کشور بخشی از چشم‌انداز این مؤسسه است.
وی ارائه طرح‌های اختصاصی مؤسسه را طرح‌هایی نظیر اشاره قرآن و نهج‌البلاغه ویژه خردسالان، حفظ قرآن و نهج‌البلاغه یک‌ساله‌ و مسابقه "برای نخستین بار که نهج‌البلاغه را خواندم"، اعزام مبلغان و حافظان قرآن و نهج‌البلاغه به سراسر کشور و خارج کشور برای تبلیغ، ایجاد بانک اطلاعات و شناسنامه ملی حافظان کل قرآن و نهج‌البلاغه را بخش دیگری از اقدامات دیده شده در چشم‌انداز مؤسسه ذکر کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، همایش نهج‌البلاغه نبأ عظیم با تجلیل از اساتید و حافظان قرآن و نهج‌البلاغه در سالن شهدای پاسدار با حضور مسئولان شهرستان برگزار شد و در پایان از 35 استاد زن حافظ قرآن یا نهج‌البلاغه، 11 استاد مرد حافظ قرآن یا نهج‌البلاغه، 27 حافظ کل نهج‌البلاغه، 25 حافظ خطبه‌های نهج‌البلاغه و 9 نفر حافظ مسابقه واژه‌های نور تقدیر شد.
مؤسسه فرهنگی قرآنی امیرالمؤمنین(ع ) کاشان در سال 1382 تأسیس و تا کنون موفق به ارائه بیش از 20 نوع فعالیت متنوع قرآنی، تربیت ‌نزدیک به 20 حافظ کل قرآن، 300 حافظ قسمت‌هایی از قرآن و نهج‌البلاغه و تحت پوشش قرار دادن نزدیک به هزار و 500 عضو قرآنی شده است.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول