اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس موسسه قرآن و نهج‌البلاغه خبر داد:

برگزاری ششمین دوره مسابقه کتابخوانی مفاهیم نهج‌البلاغه

خبرگزاری فارس: رئیس موسسه قرآن و نهج‌البلاغه از برگزاری ششمین دوره مسابقه کتابخوانی مفاهیم نهج‌البلاغه در راستای آشنایی با ترجمه و مفاهیم حکمت‌های این کتاب خبر داد.

برگزاری ششمین دوره مسابقه کتابخوانی مفاهیم نهج‌البلاغه
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمد رضازاده پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به شرایط و موقعیت مناسب در زمینه ترویج قرآن و نهج‌البلاغه پس از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: در این دوران در حوزه رشته‌های مختلف قرآنی مانند قرائت، حفظ، روخوانی و روانخوانی و تدبر در مفاهیم قرآن فعالیت‌های خوبی ارائه شده است.
وی خاطرنشان کرد: با وجود فعالیت‌های مناسب صورت گرفته در حوزه قرآن و نهج‌البلاغه اما هنوز در ابتدای مسیر قرار داریم و با توجه به این امر که مبنای جمهوری اسلامی قرآن است نباید نسبت به برخی از کشورهای مسلمان که وابسته به نظام‌های شرق و غرب هستند عقب‌تر باشیم.
رئیس موسسه قرآن و نهج‌البلاغه با اشاره به دیدار قاریان و حافظان قرآنی با مقام معظم رهبری گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار بحث تربیت حفاظ 10 میلیونی را مطرح کردند که با توجه به این مسئله به افزایش تعداد حافظان قرآنی در این حوزه نیاز داریم.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در این دیدار برای مسئولان فرهنگی، مراکز و موسسات و فعالان قرآنی مسئولیت مضاعفی را ایجاد کردند تا در این زمینه اقدامات جدی و برنامه‌ریزی شده انجام دهند.
رضازاده خاطرنشان کرد: منویات و فرمایشات رهبری در زمینه تربیت حافظان وظیفه صدا و سیما، مطبوعات، مسئولان فرهنگی کشور و فعالان در حوزه ترویج قرآن را سنگین می‌کند تا در این زمینه به طور جدی کار کنند.
وی خاطرنشان کرد: در زمینه قرآن به طور نسبی فعالیت‌های خوبی شده ولی در حوزه معارف علوی و نهج‌البلاغه فعالیت‌های چشمگیر و تاثیرگذار انجام نشده است.
رئیس موسسه قرآن و نهج‌البلاغه با اشاره به فعالیت‌های موسسه قرآن و نهج‌البلاغه گفت: این موسسه تلاش کرده تا در سال‌های اخیر در زمینه معارف نهج‌البلاغه و حفظ حدیث فعالیت کند.
وی خاطرنشان کرد: موسسه تاکنون پنج دوره از مسابقات سراسری حفظ و مفاهیم نهج‌البلاغه را برگزار کرده که شامل حفظ کل نهج‌البلاغه، کل خطبه‌ها، 110 خطبه آغازین نهج‌البلاغه، کل نامه‌ها و حکمت‌های نهج‌البلاغه است.
رضازاده با اشاره به مسابقه مفاهیم نهج‌البلاغه بیان کرد: موسسه قرآن و نهج‌البلاغه برای هر سال کتابی تدوین کرده و در اختیار علاقمندان در سراسر کشور از طریق نمایندگی‌های موسسه، مراکز قرآنی، نهادها و سازمان‌های فرهنگی، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه قرار می‌دهد.
وی از برگزاری ششمین دوره مسابقه کتابخوانی مفاهیم نهج‌البلاغه خبر داد و افزود: متقاضیان شرکت در این مسابقه برای ثبت‌نام باید در ابتدا به پایگاه اطلاع‌رسانی www.2noor.ir مراجعه کرده و پس از تهیه کتاب و مطالعه آن در مسابقه شرکت کنند.
رئیس موسسه قرآن و نهج‌البلاغه خاطرنشان کرد: شرکت‌کنندگان در مسابقه در روز عید غدیر همزمان با روز کتابخوانی در 24 آبان در ساعت 15 در سراسر کشور با یکدیگر به صورت حضوری به رقابت می‌پردازند.
وی عنوان کرد: سال گذشته در پنجمین دوره مسابقه 270 حوزه امتحانی داشتیم و تلاش است که امسال هزار حوزه برای برگزاری آزمون در نظر بگیریم.
رضازاده به اطلاع‌رسانی صورت گرفته در زمینه برگزاری ششمین دوره مسابقات مفاهیم نهج‌البلاغه اشاره کرد و افزود: 20 هزار بسته پوسترهای اطلاع‌رسانی موسسه برای سراسر کشور ارسال شده ولی این امر به اندازه بضاعت و توان موسسه بوده و نمی‌توان در این حوزه از نقش صدا و سیما، مطبوعات، رسانه‌های جمعی و خبرگزاری‌ها غافل شد.
وی بیان کرد: انتظار داریم 100 هزار نفر در آزمون 24 آبان ماه شرکت کنند و امید است آشنایی با مفاهیم در قلب و دل جوانان رسوخ کند و در زندگی آنها تاثیرگذار باشد.
رئیس موسسه قرآن و نهج‌البلاغه خاطرنشان کرد: به قید قرعه 110 نفر از برگزیدگان این مسابقه به سفر زیارتی عتبات عالیات،110 نفر به سوریه، 110 نفر به مشهد و 110 نفر دیگر از برگزیدگان این مسابقه به سفر قم مشرف می‌شوند.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول