اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور امور قرآنی استاندار قزوین:

نهج‌البلاغه مهجورترین کتاب است

خبرگزاری فارس: مشاور امور قرآنی استاندار قزوین گفت: با توجه به اینکه دارالقرآن‌ها و کتابخانه‌های دیجیتالی و سنتی خوبی در استان داریم اما هنوز مهجورترین کتاب نهج‌البلاغه است.

نهج‌البلاغه مهجورترین کتاب است
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، مجید وفاپور در جلسه مشترک ستادهای سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم، کنگره استانی امام علی(ع) و جشنواره استانی وقف بیان کرد: مشارکت، همکاری و هم‌پوشانی از نیازهای امروز فعالیت‌های معارفی و قرآنی استان است و تک محوری آفتی است که این فعالیت‌ها را تهدید می‌کند.
وی ادامه داد: امام رضا(ع) فرموده‌اند: «مبادا دوستی آل محمد (ص) را به اتکا اعمال نیک و اعمال نیک را به اتکا دوستی با آل محمد (ص) که هر دو بر گرفته از قرآن مجید است، رها سازید زیرا هر دو به تنهایی پذیرفته نمی‌شوند» ولی متأسفانه امروزه شاهد افراط و تفریط بسیار در هر دو زمینه هستیم که در برخی موارد حتی توجه به یک مورد موجب کمرنگی دیگری شده است.
مشاور امور قرآنی استاندار قزوین با تشکر از برگزاری مرحله شهرستانی سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم افزود: پیشنهاد می‌شود یک گروه متخصص و کارشناس متشکل از تعداد محدودی از کارشناسان، قاریان، حافظان و پیشکسوتان علوم قرآنی با مدیریت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تشکیل شود و قبل از برگزاری مسابقات با برگزاری جلسات تخصصی تصمیماتی را در زمینه هر چه بیشتر و مطلوب برگزار شدن مسابقات اتخاذ کنند.
وی اعلام کرد: نقش اوقاف در مسابقات قرآن کریم یک نقش اجرایی است یعنی اوقاف مسئول فراهم کردن مقدمات ایجاد فضای مناسب و مطلوب برای حضور قاریان و حافظان قرآن کریم در میدان مسابقه است.
 وی ادامه داد: سایر نقش‌ها همچون پرورش و تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم بر عهده سایر ادارات و سازمان‌ها همچون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی است که با ایجاد و حمایت از دارالقرآن‌ها و مهدهای قرآنی در سطح استان انجام می‌پذیرد.
وفاپور یادآور شد: بنابراین این دستگاه‌ها با مشخص کردن شرح وظایف و حوزه فعالیت هر یک از دارالقرآن‌ها و مهدهای قرآنی می‌توانند آنان را در تربیت و پرورش قاریان و حافظان قرآنی برای شرکت مطلوب و مناسب در مسابقات قرآن یاری کنند.
وی با انتقاد از برخی از دیدگاه‌ها که معتقدند فعالیتی در سطح کیفی و کمی فعالیت‌های قرآنی نشده است، اظهار کرد: در زمینه پرورش و تربیت قاریان و حافظان قرآن کریم فعالیت‌های خوبی را در سطح حداقل استان خود انجام داده‌ایم، به عنوان مثال روزی در کل استان حافظ کل قرآن خواهر ما انگشت شمار بودند ولی اکنون این تعداد به 112 نفر رسیده است.
 وی اضافه کرد: در همین مسابقات بیشترین شرکت کننده ما خردسالان، نوجوانان و جوانان قاری و حافظ قرآن بودند که این خود نشان از فعالیت ما در این زمینه است ولی هنوز با ایده‌آل خیلی فاصله داریم که ان‌شاالله در آینده‌ای نه چندان دور و به برکت رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری به آن دست می‌یابیم.
مشاور امور قرآنی استاندار قزوین تصریح کرد: متأسفانه چه در فرهنگ وقف و چه در فرهنگ معارفی و قرآنی در سطح استان کوتاهی کرده‌ایم.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه دارالقرآن‌ها و کتابخانه‌های دیجیتالی و سنتی خوبی در استان داریم اما هنوز به عنوان نمونه مهجورترین کتاب در حال حاضر نهج‌البلاغه بنابراین پیشنهاد می‌شود که در کنار برگزاری کنگره‌ها و جشنواره‌های استانی و کشوری با نهادینه کردن و بیان سیره عملی ائمه معصومین و همچنین بیان احکام و روایات شرعی در مورد وقف و نزدیک کردن آن با زندگی روزمره، اسباب نهادینه کردن فرهنگ وقف را در جامعه فراهم سازیم.
وی خاطر نشان کرد: گام برداشتن در راه قرآن نعمتی است که خداوند به کمتر کسی عنایت می‌کند و ان‌شاالله در سایه رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری و در سالی که از سوی ایشان سرلوحه قراردادن حرکت جهادی مدنظر است، بتوانیم همگی با هم و در کنار یکدیگر و با همکاری و مشارکت و هم پوشانی گام‌های مثبتی را در راه ترویج و اشاعه شعائر اسلامی و معارف قرآنی برداریم.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول