اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان رضوی خبر داد:

برنامه‌ریزی برای ایجاد زیرساخت‌های شبکه ریلی در خراسان رضوی

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استانداری خراسان رضوی از برنامه‌ریزی برای ایجاد زیرساخت‌های شبکه ریلی در استان خبر داد.

برنامه‌ریزی برای ایجاد زیرساخت‌های شبکه ریلی در خراسان رضوی
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، سعید حسین‌پور در نشستی مشترک با مسئولان راه‌آهن استان به تردد سالانه بیش از 25 میلیون زائر در خراسان رضوی اشاره ‌و اظهار کرد: حدود 30 درصد از این جابه‌جایی‌ها از طریق حمل و نقل ریلی انجام می‌شود.
وی عنوان کرد: در سال گذشته 13 میلیون و 200 هزار نفر از این طریق جابه‌جا شده‌اند که این رقم در افق 1404 به 40 میلیون نفر افزایش می‌یابد به همین دلیل باید توسعه 100 درصدی در این بخش داشته باشیم.
معاون امور عمرانی استانداری خراسان رضوی با اشاره به ظرفیت بخش خصوصی برای مشارکت در سرمایه‌گذاری در این حوزه تصریح کرد: در کارگروه ملی زیارت مصوباتی برای توسعه ایستگاه فعلی راه آهن و همچنین احداث ایستگاه شماره دو وجود دارد که باید از این ظرفیت و همچنین حضور بخش خصوصی به منظور تسریع در اجرای پروژه‌ها استفاده کرد.
محمدهادی ضیایی‌مهر، مدیرعامل راه آهن خراسان نیز در این نشست با بیان اینکه در سال 85 ایستگاه راه آهن مشهد تنها به چهار مرکز متصل بود و هم اکنون به 21 شهر و مرکز استان وصل شده است، اظهار کرد: متوسط رشد جابه‌جایی با قطار در کشور 10 درصد است در حالیکه این رقم در خراسان رضوی به 22 درصد رسیده است.
وی افزود: در سال 86 میزان تردد زائران و مسافران به استان 7 میلیون و 600 هزار نفر بود که این رقم در سال گذشته به 13 میلیون و 200 هزار نفر افزایش یافت.
مدیرعامل راه آهن خراسان گفت: تاکنون 200 میلیارد تومان پروژه در قالب بهسازی، توسعه و نوسازی ایستگاه موجود راه‌آهن مشهد تعریف و اجرا شده و 30 میلیارد تومان دیگر برای اجرای پروژه‌های باقی‌مانده در امسال و سال آینده مورد نیاز است.
ضیایی‌مهر تصریح کرد: طرح توسعه ایستگاه راه آهن مشهد که مصوبه کارگروه ملی زیارت است در قالب پایانه شماره دو شامل هفت پروژه در سالنی به وسعت 10 هزار متر‌مربع با پنج سکوی تحویل و اعتباری بالغ بر 90 میلیارد تومان برآورد اولیه، برای مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی آماده ارائه است.
وی همچنین از اتمام مطالعه و جانمایی اولیه ایستگاه شماره دو راه آهن مشهد خبر داد و گفت: این طرح برای تصویب در کارگروه امور زیربنایی استان ارائه می‌شود.
در این جلسه مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان رضوی، دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان، مدیرکل مسکن و شهرسازی، نماینده اداره کل میراث فرهنگی و نماینده سازمان ترافیک به بیان دیدگاه‌های خود در این زمینه پرداختند.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول