اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی فرماندار شهرکرد خبر داد:

تحقق 31 درصدی اشتغال تعهد شده در شهرکرد

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار شهرستان شهرکرد از تحقق 31 درصدی اشتغال تعهد شده در این شهرستان خبر داد.

تحقق 31 درصدی اشتغال تعهد شده در شهرکرد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، منوچهر اعتدالپور عصر امروز در نشست کارگروه تولید، اشتغال و سر مایه‌گذاری این شهرستان، اظهار داشت: در سال‌جاری ایجاد 14 هزار و 632 فرصت شغلی تعهد اشتغال این شهرستان در بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی و خدمات بود تا با ایجاد بستر اشتغال برای افراد جویای کار نرخ بیکاری در این شهرستان را کاهش داد.
وی افزود: با تلاش و پیگیری دستگاه‌های اجرایی از ابتدای سال‌جاری تاکنون افزون بر 3 هزار و 51 فرصت شغلی در این شهرستان ایجاد شده است.
اعتدالپور اضافه کرد: این در حالیست که میزان اشتغال تعهد شده شهرستان شهرکرد از ابتدای سال‌جاری تاکنون تعداد 9 هزار و 781 فرصت شغلی است.
معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار شهرستان شهرکرد با اشاره به جایگاه و اهمیت ایجاد اشتغال در جامعه، گفت: عزم دولت ایجاد 2 میلیون و 500 هزار فرصت شغلی در سال جاری برای متقاضیان شغل و بیکاران است که در این راستا برنامه‌ریزی گسترده‌ای در سطوح ملی، استانی و شهرستانی صورت گرفته است.
وی همچنین بر ضرورت ایجاد زمینه‌های اشتغال برای جوانان جویای کار تأکید کرد و گفت: بیکاری پیامدهای منفی بسیاری هم از نظر فردی و هم از نظر خانوادگی و اجتماعی در پی دارد که عمده‌ترین پیامدهای آن احساس بی‌ارزشی در فرد، فقر و تنگدستی و مشکلات خانوادگی، بزهکاری و آلوده شدن به اعتیاد و عقب‌ماندگی کشور از نظر اقتصادی است.
اعتدالپور ادامه داد: در میان کشورهای جهان، برخی کشورها میانگین کار در میان آنان به ساعت‌ها می‌رسد و بدین سبب از نظر اقتصادی به رتبه‌های بالایی رسیده و به پیشرفت‌های چشمگیری نایل شده‌اند.
وی اضافه کرد: این در حالیست که بیکاری سبب می‌شود که فرد و خانواده از امکانات مورد نیاز و رفاه و آسایش زندگی محروم شوند و این مسئله به مرور زمان، آرامش روانی خانواده را متزلزل و چه بسا موجب محرومیت فرزندان از تحصیل و دیگر مزایای زندگی اجتماعی می‎شود.
کارگروه تولید، اشتغال و سر مایه‌گذاری با حضور معاون برنامه‌ریزی و عمرانی فرمانداری شهرستان شهرکرد، مدیرکل دفتر هماهنگی و امور اقتصادی استانداری و اعضا کارگروه با محوریت بررسی وضعیت اشتغال در شهرستان شهرکرد در محل فرمانداری این شهرستان تشکیل شد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول