اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

نشست شورای اداری تحت تاثیر نتایج جشنواره رجایی؛

استاندار هرمزگان از "نگرش کارمند محوری به اشتغال" انتقاد کرد

خبرگزاری فارس: استاندار هرمزگان نسبت به آنچه که وی "نگرش کارمند محوری در جامعه به اشتغال" خواند، انتقاد و گفت: این نوع نگرش اشتباه است چراکه ظرفیت ادارات محدود و کشور نیاز به شغل‌های تولیدی و مولد دارد.

استاندار هرمزگان از "نگرش کارمند محوری به اشتغال" انتقاد کرد
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ابراهیم عزیزی شنبه شب در نشست شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری استان هرمزگان گفت: از مجموع 50 هزار شغل مورد تعهد تا این تاریخ، 37 هزار و 208 مورد آن (74 درصد) محقق شده است.
وی ادامه داد: آموزش و پرورش و آب و فاضلاب شهری با تحقق فراتر از برنامه در صدر جدول و منطقه آزاد کیش و سازمان امور اقتصاد و دارایی با صفر مورد در انتهای جدول ارزیابی قرار دارند.
استاندار هرمزگان با اشاره به میزان تحقق سهمیه تعیین شده اشتغال در این استان گفت: رویکرد دولت در سال‌جاری تحقق حداکثری  اهداف اشتغال است و همان‌ طور که قبلا هم گفتیم امسال سال اشتغال است و پایه تمام بحث‌ها باید بر همین مهم قرار دارد.
وی تصریح کرد: امروزه توجه به امر مهم اشتغال راه برون رفت از سایر مشکلات است و باید تلاش شود این ماموریت محوری به خوبی اجرایی شود.
استاندار هرمزگان همچنین گفت: اختصاص 50 میلیارد و فراهم کردن تمام شرایط بهترین فرصت را برای ایجاد اشتغال فراهم کرده است که ادارات باید به نحو شایسته از این بستر استفاده کنند.
عزیزی از نگرش کارمند محوری در مقوله اشتغال انتقاد کرد و گفت فرهنگ کار باید تغییر کند چرا که تنها پشت میزنشینی کار نیست.
وی اضافه کرد: باید رویکردها را تغییر داد و فرهنگ پویای کار را در جامعه نهادینه کرد.
استاندار هرمزگان همچنین در برابر آمار صفر درصدی تحقق اشتغال سازمان امور اقتصاد و دارایی واکنش نشان داد و توجیه رئیس این سازمان را به نوعی رد کرد.
بهرام بهرامی رئیس این سازمان با این استدلال که اشتغال ایجاد شده در سایر بخش‌ها نتیجه تلاش مجموعه وی بوده است، اداره خود را در جایگاه حاکمیتی خواند که شان آن ایجاد اشتغال نیست و تنها فراهم کننده بستر ایجاد اشتغال برای دستگاه‌های دیگر است.
استاندار هرمزگان همچنین با اشاره به میزان تحقق سهمیه تعیین شده اشتغال شرکت آب و فاضلاب روستایی، گفت: این شرکت طی روزهای اخیر در جشنواره رجایی به عنوان دستگاه برتر انتخاب شده و باید پرسید که کسب رتبه برتر جشنواره یعنی چه؟
یادآور می‌شود طی ماه‌های اخیر بارها و بارها از طرف مسئولان مربوطه یکی از مهم‌ترین ملاک‌های ارزیابی دستگاه‌ها توسط دستگاه‌های مربوطه ایجاد فرصت‌های شغلی ذکر شده بود این در حالی است که برخی از دستگاه‌های انتخاب شده در جشنواره رجایی به عنوان دستگاه برتر (در باب شاخص ذکر شده) بسیار ضعیف‌تر از بسیاری از دستگاه‌ها عمل کرده‌اند که به نظر می‌آید دلیل برخی از اعتراضات مدیران کل دستگاه‌ها به نتایج جشنواره رجایی نیز ریشه در این موضوع داشته باشد، مبحثی که استاندار هرمزگان نیز در این نشست تلویحا بدان پرداخت.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول