اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

شهردار تبریز تاکید کرد:

ایجاد گلخانه‌های صنعتی با هدف تامین گل مورد نیاز آذربایجان شرقی

خبرگزاری فارس: شهردار تبریز گفت: گلخانه‌های صنعتی تبریز با هدف صرفه‌جویی میلیاردها تومان از بودجه شهر تبریز، تامین گل‌ها و نهال‌های شهر تبریز احداث شد‌ه است.

ایجاد گلخانه‌های صنعتی با هدف تامین گل مورد نیاز آذربایجان شرقی
 به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، علیرضا نوین در مراسم بهره‌برداری از گلخانه صنعتی شهرداری منطقه 5 با بیان اینکه گلخانه‌های صنعتی تبریز با هدف صرفه‌جویی میلیاردها تومان از بودجه شهر تبریز، تامین گل‌ها و نهال‌های شهر تبریز احداث شد‌ه است، اظهار داشت: با بهره‌برداری از این دکه‌های عرضه گل شهروندان به راحتی خواهند توانست گل‌های موردنیاز خود را تهیه کنند.
وی با اشاره به اهمیت گل در نشاط و شادابی زندگی گفت: شهرداری تبریز در سال‌های اخیر با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی همچنین توسعه فضای سبز درصدد افزایش نشاط اجتماعی شهروندان است که توسعه مراکز تولید و عرضه گل نیز می‌تواند نقش بسزایی در ایجاد شادابی اجتماعی داشته باشد.
نوین در ادامه سخنان خود همچنین با اشاره به ایجاد گلخانه‌های صنعتی توسط شهرداری تبریز در چند سال اخیر خاطرنشان کرد: در حال حاضر در 8 منطقه از مناطق دهگانه شهر تبریز گلخانه صنعتی احداث شده و نیاز شهر تبریز در این بخش تامین شده است.
شهردار تبریز ادامه داد: در زمینه حفظ و گسترش فضای سبز و نگهداری و پرورش گل‌های زینتی، احداث این گلخانه‌ها بسیار لازم و ضروری بود و طراحی چنین فضاهایی در زمینه توسعه فضای سبز شهری بسیار مفید خواهد بود.
نوین با اشاره به پرورش گل و نهال در این گلخانه‌ها تاکید کرد: گلخانه‌های صنعتی تبریز با هدف صرفه‌جویی میلیاردها تومان از بودجه شهر تبریز، تامین گل‌ها و نهال‌های شهر تبریز با توجه به هوا، خاک و اقلیم خاص منطقه، تلاش برای حل نیازهای دیگر شهرهای کشور و حتی خارج از کشور احداث شد‌ه است.
شهردار تبریز در ادامه این مراسم تاکید کرد: شهرداری تبریز در یک سال گذشته با تهیه گلدان‌های ویژه و نصب آن در ساختمان‌های عمومی شهر تبریز در تلاش است تا روحیه نشاط و شادابی را به جامعه تزریق کند.
نوین، توجه به افزایش سرانه فضای سبز شهری را از مهمترین اقدامات شهرداری تبریز اعلام کرد و افزود: اجرای سریع طرح جنگلکاری ارتفاعات عون بن علی، جنگلکاری در پارک عباس میرزا، طرح توسعه چهار برابری پارک ایل‌گلی، پارک بزرگ تبریز، توسعه پارک‌ها و بوستان‌های محلی، تملک باغات لاله، چایکنار، رواسان و نیز اجرای طرح کاشت یک میلیون درخت و نهال در فضاهای خالی شهر از مهمترین و اثربخش‌ترین اقدامات شهرداری تبریز در حوزه فضای سبز طی سال‌های گذشته بوده و با اجرای این طرح‌ها شهرداری تبریز موفق شد سرانه فضای سبز تبریز را از هشت متر در سال 84 به 12 متر در حال حاضر افزایش داده و امیدواریم با اجرای برنامه‌های پیش‌بینی شده شاهد افزایش سرانه فضای سبز به 16 متر مربع باشیم.
وی در ادامه از عموم شهروندان خواست در حفظ و صیانت از فضای سبز شهرداری تبریز را یاری کنند.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول