اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با وجود الزامی شدن شنا در پایه سوم ابتدایی؛

دانش‌‌آموزان دختر بشرویه 2 سال است شنا نمی‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش شهرستان بشرویه گفت: به دلیل نبود استخر سرپوشیده در بشرویه دانش‌آموزان دختر این شهرستان نمی‌توانند در طرح شنا شرکت کنند.

دانش‌‌آموزان دختر بشرویه 2 سال است شنا نمی‌کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، رضا فرشاد ظهر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش بشرویه اظهار داشت: در سال تحصیلی جاری طرح تغذیه رایگان در مدارس اجرایی شده است.
وی افزود: پیش‌بینی می‌شود از هفته آینده توزیع شیر پاستوریزه در مدارس شهری و استریل در مدارس  روستایی در هفته‌ای چهار نوبت آغاز شود.
مدیر آموزش و پرورش بشرویه همچنین از اجرای طرح شبکه هوشمند مدارس خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح مبلغ 2 میلیارد تومان به کل استان اختصاص داده شده که برای اختصاص سهمیه شهرستان پیگیری به عمل آمده است.پیش‌بینی می‌شود در مدت دو سال آینده کلیه مدارس شهرستان به این شبکه متصل شوند.
وی همچنین به اجرای طرح کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های آموزشی و پرورشی اشاره کرد و گفت: سعی داریم امکانات و تجهیزات را برابر نرم دانش‌آموزی و محرومیت‌های روستایی به صورت عادلانه توزیع کنیم.
دبیر شورای آموزش و پرورش شهرستان بشرویه همچنین به اجرای طرح توسعه فعالیت‌های ورزشی در پایه چهارم ابتدایی با عنوان طناب‌ورزی و آموزش شنا در پایه سوم ابتدایی اشاره کرد و گفت: در طرح آموزش شنای دانش‌آموزان پایه سوم ابتدایی سال گذشته دختران نتوانستند در این طرح شرکت کنند که دلیل آن عدم سرپوشیده بودن تنها استخر شنای مجموعه ورزشی این شهرستان بود.
وی با اعلام اینکه برای مسقف کردن این استخر، آموزش و پرورش به تعهد خود در مورد تهیه تجهیزات لازم برای این طرح به میزان 50 میلیون تومان عمل کرده اما در اختصاص اعتبار سهم دولت به میزان  46 میلیون تومان برای مسقف کردن این استخر تعهد شده بود که تنها 4 میلیون تومان  اختصاص داده شده  که عملا اجرای این طرح غیر ممکن شده است.
فرشاد یادآور شد: لذا از مسئولان استانی و شهرستان تقاضای مساعدت می‌شود تا با انجام تعهدات خود امکان استفاده دانش‌آموزان دختر را از طرح آموزش شنا فراهم آورند.
وی در مورد مشارکت خیران مدرسه‌ساز و مدرسه‌یار در ساخت فضاهای آموزشی هم گفت: عملیات احداث یک باب دبستان شش کلاسه مشارکتی توسط خیر حاج عباس سالار صادقی آغاز شده است.
مدیر آموزش و پرورش بشرویه همچنین از اعزام  65 درصد دانش‌آموزان پایه دوم متوسطه به اردوهای راهیان نور در اول آذر ماه خبر داد.
در ادامه این نشست اعضای شورا بر افزایش میزان شهریه دبیرستان بزرگسالان، اجرای طرح طناب‌ورزی و شنا در مدارس ابتدایی، توسعه فرهنگ علوم و معارف قرآنی برای معلمان و دانش‌آموزان و درخواست افزایش سهمیه داوطلبان اعزام به کاروان راهیان نور تاکید کردند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول