اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان خبر داد:

برگزاری همایش طلایه‌داران بصیرت در گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان از برگزاری همایش طلایه‌داران بصیرت ویژه‌برنامه پاسداشت یوم‌الله نهم دی در هشتم دی ماه سال جاری در این استان خبر داد.

برگزاری همایش طلایه‌داران بصیرت در گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام مجتبی اشجری عصر امروز در جلسه پاسداشت حماسه تاریخی یوم‌الله هشتم و نهم دی ماه سال 88 اظهار داشت: هشتم و نهم دی ماه سال 88 به عنوان روز بصیرت و میثاق امت با ولایت نامگذاری شده است.
وی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت را به عنوان برگی زرین از اوراق افتخارآفرین تاریخ عزت‌مند انقلاب اسلامی توصیف کرد و افزود: حفظ آثار و برکات وصف‌ناپذیر و زنده نگهداشتن این روز الهی ضرورت دارد.
اشجری با اشاره به برنامه‌های ستادها، سازمان‌ها و اداره‌های گیلان در این روز، تصریح کرد: صدا و سیما مستندی از اعتراف رسانه‌ها در مورد قدرت مردمی انقلاب اسلامی و شکست طرح‌های دشمن را تهیه می‌کند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان برگزاری مسابقات فرهنگی درباره حماسه نهم دی را یکی از برنامه‌های صدا و سیما اعلام کرد و گفت: نشست ویژه تحلیلی درباره نقش مردم در خاموشی فتنه و نقش رهبری در پاسداری نظام اسلامی و مقابله با طرح‌های براندازی، پخش زنده مراسم صبح روز هشتم دی از صدای مرکز گیلان، پخش تیزر اطلاع‌رسانی مراسم 9 دی و بازخوانی دیدار سال گذشته جمعی از مردم گیلان با رهبر فرزانه انقلاب اسلامی از جمله برنامه‌های صدا و سیمای مرکز گیلان است.
وی تمهید مقدمات حضور بسیجیان در مراسم استانی صبح روز هشتم دی را از وظایف سپاه قدس گیلان برشمرد و خاطرنشان کرد: برگزاری ویژه‌برنامه‌های مربوط به روز هشتم و نهم در نواحی و پایگاه‌های مقاومت به عهده این نهاد است.
اشجری انجام تدابیر لازم برای حفاظت، امنیت و کنترل ترافیک مراسم مربوط به روز هشتم و نهم دی و برگزاری ویژه‌برنامه‌های بصیرت‌بخشی درون‌سازمانی را از فعالیت‌های نیروی انتظامی عنوان کرد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان به فعال‌سازی بقاع متبرکه توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اشاره کرد و بیان داشت: برگزاری ویژه‌برنامه‌هایی در برخی از مساجد درباره نقش ولایت و رهبری در بحران‌های اجتماعی از جمله فعالیت‌های اداره اوقاف و امور خیریه گیلان است.
وی ادامه داد: اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان تعداد 10 هزار برگ تصاویر معمار کبیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری را در هشتم دی توزیع می‌کند.
اشجری هماهنگی برای حضور تشکل‌های دانش‌آموزی در صبح روز مراسم، برگزاری همایش‌های دانش‌آموزی بصیرت و حضور در مدرسه‌ها و نواخته شدن زنگ بصیرت در مدرسه‌های استان در صبح روز چهارشنبه هفتم دی ماه همراه با ویژه‌برنامه‌ای درباره نقش جوانان در خاموشی فتنه را از برنامه‌های آموزش و پرورش گیلان برشمرد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان تهیه روزنامه‌های دیواری توسط دانش‌آموزان در مدرسه‌ها را از جمله برنامه‌های آموزش و پرورش گیلان توصیف کرد و یادآور شد: برگزاری مسابقه شعر و متن ادبی با موضوع بصیرت و بیعت، برگزاری مسابقه کاریکاتور فتنه، برگزاری مسابقه ارسال پیامک و چاپ 5 هزار تمثال مقام معظم رهبری برای توزیع در سطح استان از دیگر برنامه‌های این سازمان است.
وی با بیان اینکه برگزاری مسابقات ورزشی با عنوان جام میثاق با ولایت و جام نهم دی توسط سازمان ورزش و جوانان انجام می‌شود، ابراز داشت: حضور فعال جامعه ورزش در مراسم استانی روز هشتم دی و هماهنگی لازم به منظور برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی در صبح روز جمعه 9 دی با عنوان طلایه‌داران بصیرت توسط این سازمان صورت می‌گیرد.
اشجری به فعال‌سازی تابلوهای سطح شهر از ابتدای روز شنبه سوم دی با نصب بنرهایی درباره 9 دی توسط شهرداری رشت اشاره کرد و ابراز داشت: چاپ دو هزار پوستر مقوایی تصویر امام (ره) و مقام معظم رهبری به همراه سرود همخوانی، نصب سیستم صوتی مناسب در میدان شهرداری در صبح روز هشتم دی، فعال شدن تلویزیون‌های شهری در روز هشتم و نهم دی ماه و هماهنگی برای نامگذاری یکی از خیابان‌ها یا میدان‌ها با نام 9 دی از جمله اقدام‌های این شهرداری است.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، نصب پرچم‌های جمهوری اسلامی در تیرک‌های بلوارها از صبح روز پنجم دی تا جمعه نهم دی ماه در سطح شهر را از دیگر فعالیت‌های شهرداری رشت بیان کرد.
وی با اشاره به فعال کردن مجتمع‌های فرهنگی با برگزاری نمایشگاه عکس‌های حماسه حضور مردم گیلان در روزهای هشتم و نهم دی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، اذعان داشت: هماهنگی مطبوعات به منظور درج مقاله، گزارش و تحلیل درباره اهمیت 9 دی و برگزاری جشنواره حماسه 9 دی، فراخوان آثار در رشته‌های شعر، عکس، مقاله، نماهنگ، شعر ادبی، داستان کوتاه و خاطرات از فعالیت‌های این اداره است
اشجری برگزاری مسابقه و نمایشگاه کاریکاتور فتنه 88 را یکی دیگر از برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نامید و تصریح کرد: چاپ 10 هزار برگ ویژه‌نامه رهنمودهای مقام معظم رهبری در دیدار با مردم گیلان در هشتم دی سال گذشته توسط این اداره انجام می‌شود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان از برگزاری همایش با شکوه طلایه‌داران بصیرت ویژه‌برنامه پاسداشت یوم‌الله نهم دی در هشتم دی ماه سال جاری در میدان شهرداری رشت خبر داد و گفت: غلامحسن الهام مشاور امور حقوقی رئیس جمهور سخنران این مراسم است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول