اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی خانه کارگر کاشان:

با وعده‌ می‌خواهند حداقل‌‌ها را از کارگر بگیرند/ قانون کار هدیه انقلاب به جامعه کارگری است

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی خانه کارگر کاشان با بیان اینکه قانون کار هدیه انقلاب به جامعه کارگری بوده است، گفت: برخی با وعده‌های خود قصد دارند حداقل‌های جامعه کارگری را با اصلاحیه قانون کار از این جامعه بگیرند.

با وعده‌ می‌خواهند حداقل‌‌ها را از کارگر بگیرند/ قانون کار هدیه انقلاب به جامعه کارگری است
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، ماشاالله زهتابی یکشنبه شب در گردهمایی کارگران و نمایندگان آنان در هیئت‌های حل اختلاف و تشخیص این شهرستان اظهار داشت: قانون کار قانون فراگیری است که همه افراد جامعه به آن نیاز دارند و جامعه کارگری از قانون کار حمایت کرده و اجازه نمی‌دهد قانون نادیده شود. 
وی با تأکید بر اینکه جامعه کارگری باید به تمامی مسائل کارگری آگاهی و اشراف کامل داشته باشد، یادآور شد: جامعه کارگری باید به قانون کار آگاهی کامل داشته باشد و بداند که با اصلاحیه قانون کار چه مشکلاتی برای جامعه کارگری به وجود می‌آید.
دبیر اجرایی خانه کارگر کاشان در ادامه افزود: جامعه کارگری تا زمانی که پویا و پرتحرک باشد کسی نمی‌تواند خدشه‌ای به قانون کار وارد کند.
وی ادامه داد: برخی سستی و کم‌کاری مجریان قانون کار را، به حساب قانون کار می‌گذارند و با وعده‌های خود قصد دارند حداقل‌های جامعه کارگری را با اصلاحیه قانون کار از این جامعه بگیرند.
زهتابی با اشاره به اینکه با اصلاحیه قانون کار، کارگران امیدی به امنیت شغلی و آینده خود نخواهد داشت، ابراز داشت: قصد دارند با اصلاح یا حذف 19 ماده اساسی قانون کار، آن را بی‌خاصیت کنند.
وی با بیان اینکه با اصلاح قانون کار جامعه کارگری که بیشترین زحمت و مشکلات را تحمل می کند با مسائل متعددی روبرو خواهد شد، اظهار داشت: آیا حضور گسترده جامعه کارگری در جبهه‌های جنگ، آمار بالای شهدای کارگر، جانبازان و آزادگان جامعه کارگری فراموش شده است؟  
دبیر اجرایی خانه کارگر کاشان به عنوان نماینده کارگران کاشان از نماینده این شهرستان خواست مخالفت خود را نسبت به اصلاحیه قانون کار اعلام کرده و از آن حمایت کند.
زهتابی در ادامه پیرامون مسائل سازمان تأمین اجتماعی نیز گفت: باید اصل سه جانبه‌گرایی در سازمان تأمین اجتماعی اجرایی شود.
وی افزود: تمامی سرمایه سازمان تأمین اجتماعی از کارگران است به این صورت که کارگری که قبل از اینکه حقوق خود را به خانه ببرد حق بیمه خود را پرداخت می‌کند اما در مقابل هیچ نقشی در اداره سرمایه خود که در این سازمان است، ندارد.
زهتابی با اشاره به اینکه 27 درصد از حقوق کارگران توسط کارگر و کارفرما به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می‌شود، بیان داشت: بنابراین سرمایه سازمان تأمین اجتماعی حق الناس است و کسی غیر از کارگر حق دست‌اندازی به سرمایه این سازمان را ندارد اما این در حالی است که کارگران در رده مدیریت و یا هیئت مدیره برای حفظ اموال خود در سازمان هیچ نقشی ندارند.
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، به مناسبت 29 آبان سالروز تصویب قانون کار، گردهمایی کارگران و نمایندگان کارگران در قالب هیئت‌های حل اختلاف و تشخیص، اعضای هیئت مدیره‌‌های تعاونی‌های مصرف و مسکن و اعضای هیئت مدیره کانون بازنشستگان در سالن اجتماعات خانه کارگر کاشان برگزار شد.
شهرستان کاشان شهری کارگری و اقتصادی است که بیش از 85 درصد جمعیت آن را کارگران و بازنشستگان و خانواده‌های آنان تشکیل می‌دهند.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول