اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

شعر رسانه عمومی در نشر معارف اهل بیت(ع) است

خبرگزاری فارس: امام جمعه اردبیل گفت: در مکتب اسلام، شعر رسانه عمومی در نشر معارف اهل بیت عصمت و طهارت است که بزرگان ما به آن اهمیت خاص داده‌اند.

شعر رسانه عمومی در نشر معارف اهل بیت(ع) است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی پیش از ظهر امروز  در مراسم نکوداشت و تجلیل از حسین غفاری شاعر عاشورایی اردبیل در مجتمع فدک این شهر اظهار داشت: جامعه آرمانی نبوی در رسیدن و شکل‌گیری خود به بنیه و اساس مسلمی نیاز دارد که یکی از این ابزار و وسایل تبلیغ و ترویج درست است.
وی شکل‌گیری این جامعه آرمانی را در الگودهی به تمام بشریت بسیار سخت ارزیابی کرد و افزود: در درست کردن این بنا باید از دروازه معارف و نشر و پرورش عواطف گذشت و به یقین بهترین هنر ائمه اطهار و حضرات معصومین این است که توانسته‌اند بشریت را برای چنین آموزه‌هایی از طریق شعر و دیگر هنرها آماده کنند.
عاملی گفت: در این مسیر ائمه اطهار بر روی دو طایفه حساب ویژه باز کردند به طوری که بیان شیوا و سحرآمیز با دلیل و منطق درست از جمله این ابزارهاست.
وی بیان داشت: هنر و شعر می‌تواند در پرورش عواطف تاثیرگذاری بی‌بدیلی داشته باشد به طوری که نبی مکرم اسلام همیشه از شاعر دوستدار اهل بیت طرفداری کرده است.
این مسئول به دو کار ارزشمند شعر و شعرخوانی اشاره کرد و گفت: شعر نفوس پاک بشر را به اهتزاز درآورده و اثر آن در روند کارها فوق‌العاده است.
عاملی به ماندگاری کلام در قالب شعر و ارزشمندی آن در اعصار و قرون مختلف اشاره کرد و بیان داشت:‌ تحصیل متون دینی با تکیه بر شعر کاری ارزشمند است که سبب می‌شود فطرت پاک انسان نیز همیشه اصالت و جایگاه خود را پیدا کند.
امام جمعه اردبیل از شعر به عنوان رسانه عمومی و فراگیر در تبلیغ دین و احکام اسلامی یاد کرد و ابراز داشت: زبان شعر آنقدر تاثیرگذار و برنده است که می‌تواند در جامعه حکم الهی را جاری و از جاری شدن برخی احکام غلط جلوگیری کند.
نماینده ولی فقیه در استان به حمایت‌های مختلف ائمه اطهار از شاعران به ویژه شاعران مرثیه‌سرا و بیان کننده عظمت عاشورا اشاره کرد و افزود: در شعر اخلاقی، حماسی و عرفانی محتوا و غنای مطالب بسیار با اهمیت است به طوری که شعر گفتن در دستگاه امام حسین از عظمت و شوکت خاصی برخوردار است.
این مسئول اظهار داشت: ما امروز افتخار می‌کنیم که اردبیل معدن تربیت و ظهور شاعران و مداحان پاک نفس و شایسته صفت است و تمام استان‌های کشور محتاج این مداحان و شعرا هستند.
عاملی ادامه داد: شعرا و مداحان استان در چنبره و حصار این استان نیستند بلکه فراتر از استان و حتی کشور عاشقان، طرفداران و سینه‌چاکانی دارند که دلیل آن محتوای ارزشمند شعر و مداحی آنهاست.
وی از شاهی و غفاری به عنوان شاعران برجسته و بی‌نظیر استان اردبیل و تاثیرگذار در عرصه‌های بین‌المللی یاد کرد و گفت: شعر غفاری در کنار داشتن احساس و عواطف خاص از عقلانیت خاص برخوردار است به طوری که اگر در شعر شاعران حسینی عقلانیت موج نزند تنها احساس عالی داشتن کافی نیست.
امام جمعه اردبیل محتوا و مضامین شعر غفاری را عالی توصیف کرد و افزود: دیگر ویژگی این شاعر نقادی و داشتن نظریه‌های مصلحانه است به طوری که اصالت شاعر نیز به مصلح بودن او در قبال تحولات جامعه است.
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل از شعرهای این شاعر حسینی به عنوان گوهر و دُر نایاب یاد کرد و گفت: شایسته است اشعار غفاری در دانشگاه‌ها و مراکز علمی مورد توجه قرار گرفته و همه اهل فضل از آثار او بهره ‌بگیرند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عاملی در پایان سخنان خود با اشاره به تفاوت خطه اردبیل با کشور مجاورش در عشق و دلدادگی به مکتب اهل بیت، ابراز داشت: ما باید از این میراث ارزشمند که عشق و دلدادگی به مکتب امام حسین است صیانت کنیم و به خود ببالیم که اگر در کشور همسایه موسیقی‌ها و مجالس لهو و لعب برگزار می‌شود ما با عظمت و شکوه خاص به پیشواز محرم می‌رویم.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول