اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 6 استان؛

جشنواره شعر غدیر در زنجان برگزار شد

خبرگزاری فارس: جشنواره شعر منطقه‌ای غدیر با حضور 6 استان در زنجان برگزار شد.

جشنواره شعر غدیر در زنجان برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، یکشنبه شب مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در چهارمین جشنواره منطقه‌ای شعر آئینی غدیر، اظهار داشت: چهارمین جشنواره منطقه‌ای شعر آئینی غدیر با  سوگ سه شاعر فرهیخته و بنام عزت حری، زین‌العابدین امیدی و محب‌علی قنبری برگزار می‌شود.
علی سهندی با بیان اینکه این جشنواره به دو زبان فارس و ترکی برگزار می‌شود، افزود: این جشنواره توسط انجمن ادبی فریاد زنجان تدارک دیده شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ادامه داد: جشنواره منطقه‌ای شعر آئینی غدیر با سیره علوی و نبوی و گرامیداشت یاد و خاطره شاعران فرهیخته استان برگزار می‌شود.
وی ترویج فرهنگ نبوی و علوی را از اهداف برگزاری این جشنواره اعلام کرد و یادآور شد: اعتلای ارزش‌های اخلاقی و انسانی در پرتو توجه به فرامین و رسالت انبیا و اولیا از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره محسوب می‌شود.
سهندی تصریح کرد: کشف استعدادهای خلاق و تجلیل از پدید آورندگان آثار فاخر در خصوص معصومین و انبیا از اهداف برگزاری این جشنواره است.
وی یادآور شد: این جشنواره در چهار محور اهمیت جهانی غدیر، زندگی و سیره خاندان نبوت و رسالت و مقاومت در برابر ستمگران و زورگویان و تاثیر فرایند نبوت و امات در جامعه از محورهای این جشنواره است که علاقمندان می‌توانند آثار خود را در قالب این محورها به جشنواره ارسال کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان بیان کرد: ولایت حضرت علی (ع) باید در غدیر به مردم معرفی شود و این فرهنگ به نحو مطلوبی در جامعه پیاده شود.
وی با بیان فلسفه غدیر تصریح کرد: هر کس ولایت علی‌بن‌ابیطالب را بپذیرد نجات یافته و هر کس این واقعه را انکار کند به آتش جهنم گرفتار می‌شود.
سهندی بر ضرورت تبیین اهداف غدیر و امامت حضرت علی (ع) در جامعه تاکید کرد و گفت: باید فلسفه غدیر در بین آحاد جامعه بیان شده و برنامه‌ریزی‌های لازم برای آن صورت گیرد.
گفتنی است، این جشنواره با حضور شاعرانی از استان‌های گیلان، زنجان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و قزوین برگزار شد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول