اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان شمالی:

اساس کار مقابله با مواد مخدر فعالیت‌های فرهنگی است

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان شمالی تاکید کرد: اساس کار مقابله با مواد مخدر فعالیت‌های فرهنگی و پیشگیرانه است.

اساس کار مقابله با مواد مخدر فعالیت‌های فرهنگی است
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ابوطالب شفقت بعد از ظهر امروز در همایش نقش روحانیون در پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر اظهار داشت: هم اکنون 80 درصد جمعیت زندان‌های خراسان شمالی از جنس مواد مخدر بوده که در این منجلاب گرفتار شده‌اند.
وی با بیان اینکه هم اکنون مواد مخدر به عنوان مهم‌ترین ناهنجاری اجتماعی تبدیل شده است، افزود: دشمن در تلاش بوده تا با فروپاشی نظام خانواده و زدودن باورهای اعتقادی، اسلامی  و سرمایه های انسانی را تضعیف کند.
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی تضعیف روحیه کار و تلاش در جوانان و متزلزل کردن اعتقادات جوانان را از دیگر اهداف دشمنان در مقابله با نظام اسلامی برشمرد.
وی در عین حال پیشگیری را مقدم بر درمان و مقابله با مواد مخدر عنوان کرد و گفت: ‌تربیت و ارتقای فرهنگ اسلامی در جوانان برای مقابله با تهدیدات دشمنان از جمله مواد مخدر بسیار اثر گذار است.
شفقت نقش روحانیون و مبلغان را در ایجاد این روحیه در بین افراد خصوصاً جوانان مهم برشمرد و افزود: روحانیون به خاطر نقش و تأثیرگذاری که بر جامعه دارند، توانسته اقدامات بیشتری را در این زمینه ایفا کنند.
وی همچنین با اشاره به برنامه راه‌اندازی 15 کمپ خود حضوری ترک اعتیاد در استان اظهار داشت: برای ترک اعتیاد معتادان در استان نیز اخیراً اردوگاه کاردرمانی در بجنورد راه اندازی شده و در هر دوره تعدادی از بیماران را پذیرش می‌کنند.
فرماندار بجنورد هم در این نشست از اعتیاد و مصرف مواد مخدر به عنوان یک بحران یاد کرد و گفت: این معضل اجتماعی تمام زیر ساخت‌های فکری و فرهنگی و سیاسی  و اجتماعی جامعه را تحت‌الشعاع  قرار داده است.
 سیدمحمد پاک‌مهر با بیان اینکه معضل اعتیاد امروز حربه ای برای پیشبرد توطئه های دشمنان نظام شده است، اظهار داشت: برای خنثی کردن توطئه های دشمنان باید از ظرفیت‌های تبلیغ و آگاهی رسانی به جوانان و خانواده‌ها استفاده تا آسیب‌های این حوزه به حداقل ممکن برسد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی هم با تاکید بر اینکه هیچ فردی از خطرات مواد مخدر مصون نیست، گفت: مصرف مواد مخدر مضرات فراوانی برای انسان داشته و به مرور جسم تحلیل می‌رود.
نادر نیک‌پرست سهل‌الوصول بودن دسترسی به مصرف مواد مخدر و همچنین استعمال عادی و بی نشانه آن در شرایط کنونی در مقایسه با دوره‌های قبل را از دلایل گسترش اعتیاد در جامعه برشمرد.
همایش نقش روحانیون و طلاب در پیشگیری از اعتیاد در تالار حافظ بجنورد برگزار شد.
انتهای پیام/ر10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول