اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خوزستان خبر داد:

تشکیل شورای مبارزه با مواد مخدر در شهرستان‌ها

خبرگزاری فارس: معاون امنیتی انتظامی استاندار خوزستان گفت: تشکیل شورای مبارزه با مواد مخدر در شهرستان‌ها برای افزایش فعالیت‌ها در این حوزه است.

تشکیل شورای مبارزه با مواد مخدر در شهرستان‌ها
به گزارش خبرگزاری فارس از مسجدسلیمان علیرضا شیخ‌رباط ظهر امروز در جلسه فرعی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان اظهار داشت: وضعیت مبارزه با مواد مخدر در استان مطلوب و مناسب نیست و تشکیل شوراهای شهرستانی در کل استان در راستای فعال‌تر کردن این روند است.
وی تاکید کرد: مبارزه با مواد مخدر یک موضوع فرابخشی است، نباید چنین وظیفه‌ای را بر عهده یک نهاد دانست و همه دستگاه‌ها باید در این باره جدیت داشته باشند.
این مقام مسئول گفت: شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر با ابلاغ شخص وزیر کشور تشکیل شده و دلیل آن نیز گسترش معضل خانمان سوز اعتیاد است که لازم است شهرستان‌ها، ارگان‌ها و مسئولان‌ آنها در برخورد با این پدیده درگیر و دخیل شوند.
وی افزود: برنامه‌ریزی‌های عمیق و دقیقی برای گسترش و نفوذ این پدیده شوم و جهانی شدن آن از سوی دشمنان پیگیری و اجرا می‌شود ولی آنچه که در کشور ما رخ می‌دهد متفاوت است.
وی با استناد به کلام رهبری خاطرنشان کرد: جنگی که دشمن علیه ما آغاز کرده، با هدف اضمحلال نسل جوان ماست که اعتیاد یکی از روش‌های آنهاست؛ راهی که غربی‌ها در مبارزه با امپراطوری اسلامی در اندلس طی کردند.
شیخ رباط تصریح کرد: امروز به پدیده اعتیاد و مواد مخدر فراتر از یک موضوع اجتماعی به عنوان پدیده‌ای امنیتی نگاه می‌کنیم، در نتیجه دیگر نمی‌توان به چنین مسئله‌ای به مانند دیگر مسائل روزمره توجه کرد. به قول مقام معظم رهبری وقتی موضوعی با هویت نظام پیوند می‌خورد، باید اقدام جهادی کرد.
معاون امنیتی انتظامی استاندار خوزستان گفت: کمبودهای رفاهی و تفریحی و بیکاری عوامل مؤثر در رشد این پدیده هستند ولی کسی که خود را به گرداب اعتیاد می‌اندازد و در برابر مشکلات می‌شکند، دچار آسیب‌های شخصیتی است؛ اگر دنبال پیشگیری نرویم، در زمینه مقابله، دچار ریزش و مشکل خواهیم شد.
شیخ‌رباط همچنین با اشاره به سنگین بودن وظایف دستگاه‌های فرهنگی در این زمینه، بر برنامه‌ریزی برای پیشگیری فرهنگی، بررسی جامع و آسیب شناسی دقیق، آمارگیری صحیح و تحلیل کارشناسانه آن‌ها در جوانب مختلف و تقسیم کار نهادها تأکید کرد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول