اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با فرا رسیدن ماه محرم؛

35 مبلغ مذهبی به تبیین اهداف عاشورا در گچساران می‌پردازند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران از اعزام 35 مبلغ مذهبی به این شهرستان برای تبیین اهداف عاشورا خبر داد.

35 مبلغ مذهبی به تبیین اهداف عاشورا در گچساران می‌پردازند
به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، حجت‌الاسلام سید عبدالرحیم ملکوتی‌اصل امروز در جلسه هماهنگی برگزاری برنامه‌های محرم اظهار کرد: از آنجا که امروزه دین اسلام مورد هجوم دشمنان قرار گرفته، لازم است برای تقویت هرچه بیشتر آن تلاش شود. 
وی ابراز داشت: تلاش دشمنان برای ترویج روز افزون خرافات در دین مسلمانان به‌طور چشمگیری افزایش یافته و به همین دلیل باید برای رفع شبهات دینی تلاش شود.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران در ادامه به وظایف ستاد ساماندهی شئون فرهنگی اشاره کرد و گفت: ارائه نظرات و راهکارهای مناسب و عملی به‌منظور ارائه به هیئت‌های مذهبی برای پرهیز از خرافه‌گویی و اجرای مراسم‌های کیفی از جمله وظایف این ستاد است که باید به آن توجه ویژه شود.
ملکوتی‌اصل دهه محرم را دهه رهایی از ظلمت‌ها عنوان کرد و گفت: عاشورا در متن زندگی شیعه و در عمق باورهای پاک او جریان داشته و نهضت کربلا در طول 14 قرن با کوثری زلال و عمیق، سیراب‌ کننده جان‌ها بوده است.
وی محرم را یک فرهنگ غنی و ناب و الهام بخش دانست و افزود: محتوای آن حادثه بزرگ و انگیزه‌ها، اهداف و درس‌های این نهضت بزرگ یک فرهنگ غنی است.
ملکوتی‌اصل تصریح کرد: در حوزه وسیع تشیع، دلباختگان اهل بیت کوچک و بزرگ عالم و عامی همواره با فرهنگ عاشورا رشد کرده و برای آن جان باخته‌اند.
وی تأکید کرد: مسئولان هیئت‌‌های مذهبی برای برگزاری مطلوب برنامه‌های ایام محرم آمادگی لازم را داشته باشند و در این زمینه برنامه‌ریزی دقیق و اصولی ارائه دهند. 
این مسئول امور دینی و فرهنگی گچساران بیان کرد: به منظور تعمیق باورهای دینی جوانان و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت ماه محرم و صفر می‌تواند بستر مناسبی را برای این فرهنگ‌سازی فراهم کند.
ملکوتی‌اصل از حضور افزون بر 35 مبلغ اعزامی در گچساران خبر داد و گفت: این تعداد روحانی از حوزه‌های علمیه استان‌های قم، اصفهان و خراسان رضوی بوده و برای ترویج فرهنگ عاشورا و احیای واقعه شهادت اباعبدالله الحسین (ع) و 72 نفر از یارانش در دهه نخست ماه محرم در مناطق روستایی و عشایری حضوری فعال دارند.
وی با اشاره به برگزاری همایشی با حضور مسئولان هیئت‌های مذهبی و مداحان گچساران ابراز داشت: این همایش توجیهی از ساعت 9 صبح دوشنبه در سالن همایش‌های هلال احمر گچساران برگزار می‌شود.
ملکوتی‌اصل خاطرنشان کرد: با توجه به تصمیمات ستاد شئون فرهنگی گچساران همه هیئت‌ها و کانون‌های مذهبی باید مصوبات این ستاد را رعایت کرده و مدت‌ زمان و موارد مربوط به نحوه برگزاری مراسمات عزاداری در محله‌های محل استقرار خود را رعایت کنند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول