اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی خانه کارگر فارس:

قانون کار در فارس به درستی اجرا نمی‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی خانه کارگر فارس با انتقاد از وضعیت تنظیم قراردادهای کارگران و اجرا نشدن قانون کار در این استان گفت: شرکت‌های مختلف با کارگران قراردادهای موقت امضا کرده و تمام مطالبات آنان را پرداخت نمی‌کنند.

قانون کار در فارس به درستی اجرا نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علی راستگو در جمع اعضای هیئت اجرایی خانه کارگر استان فارس که با حضور نمایندگان شیراز برگزار شد اظهار داشت: در برخی مواقع نیز شاهدیم که شرکت‌های مختلف فرم‌های سفید در موقع قرارداد با کارگران امضا می‌کنند که این نیز شایسته و در شان کارگر نیست.

راستگو افزود: برای حمایت از کارگران و رونق کارگاه‌های تولیدی در استان فارس، امروز نیازمند اتحاد و همدلی دستگاه‌های متولی و توجه ویژه به کارگران و پرداخت حقوق کامل آنان هستیم.

دبیر اجرایی خانه کارگز استان فارس همچنین از نمایندگان مردم فارس در خانه ملت خواست تا نسبت به برداشتن موانع قانونی و پیگیری مطالبات کارگران در مرکز اقدام کنند نه اینگه نامه‌های آنان را برای رفع موانع و مشکلات به اداره کار استان ارجاع دهند.
در ادامه نماینده مردم شیراز در خانه ملت نیز تصریح کرد: در راستای حمایت از حقوق کارگران در این هفته طرح توسعه و بهبود کسب و کار برای تصمیم نهایی به هیئت رئیسه مجلس تحویل داده شد.
جعفر قادری بیان داشت: معتقدیم باید برای برطرف شدن مسائل و مشکلات کارگران، از اعتبارات دولتی نیز برای حمایت از کارگاه‌های تولیدی استفاده شود.
در این مراسم مدیرکل کار و امور اجتماعی استان فارس نیز در سخنانی اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته صیانت و پایداری از مشاغل موجود در دستور کار کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان فارس قرار گرفته است.
عباسی ادامه داد: با مدیریت جدید در این استان در حال برنامه‌ریزی و دسته‌بندی مشکلات واحدهای تولیدی و کارگران برای رفع مشکلات آنان هستیم.
وی تصریح کرد: سه جانبه‌گری در تولید اشتغال یعنی استفاده از پتانسیل‌های کارگر، کارفرما و دولت از اهمیت بالایی برای ما برخوردار است.
نماینده دیگر مردم شیراز در مجلس شواری اسلامی گفت: باید دستگاه‌های متولی همواره به دنبال رفع موانع و مشکلات کارگران در بخش‌های مختلف باشند.
احمدرضا دستغیب تصریح کرد: در صورتی که یک کارگر بیکار شود، به طور مستقیم و غیرمستقیم 10 نفر دچار آسیب‌های مختلف روحی و اجتماعی می‌شوند.
انتهای پیام/ل20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول