اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی خانه کارگر اردبیل:

تغییر قانون کار ضد منافع کارگری است

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی خانه کارگر استان اردبیل گفت: تغییر قانون کار ضد منافع کارگری و موافق نظام سرمایه‌داری است.

تغییر قانون کار ضد منافع کارگری است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مرتضی مقدم عصر امروز در دیدار با جمعی از کارگران اردبیل اظهار داشت: در صورتی که دولت به نظرات جامعه کارگری در مورد قانون کار توجه نکند باید منتظر عکس‌العمل شدید آنها باشد.
وی با انتقاد از متن پیش‌نویس پیشنهادی اصلاح موادی از قانون کار کشورمان که توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارایه شده است، تصریح کرد:‌ پیروزی انقلاب اسلامی با آرمان‌هایی همچون عدالت اجتماعی محقق شد ولی متأسفانه در این پیش‌نویس نه تنها این آرمان بلکه دیدگاه‌های امام راحل و مقام معظم رهبری که حمایت از این قشر زحمتکش است نیز نادیده گرفته شده است.
مقدم خاطر نشان کرد: این تغییر ضد منافع کارگری و موافق نظام سرمایه‌داری است و با تصویب آن امنیت شغلی کارگران از بین رفته و در نتیجه کاهش بهره‌وری و کیفیت تولید را مشاهده می‌کنیم.
این مقام مسئول بزرگ‌ترین معضل کارگری را قراردادهای موقت کار دانست و اضافه کرد: در این پیش‌نویس به جای این‌که در جهت رفع این معضل قدم برداشته شود تمامی قراردادها را به سوی قرارداد موقت سوق داده‌اند و دیگر کارگری را به عنوان کارگر دائمی نخواهیم داشت.
مقدم با ابراز قدردانی از نمایندگانی که با ارسال نامه به وزارت کار و رفاه اجتماعی نگرانی خود را از این وضعیت ابراز داشته‌اند، ادامه داد: از نمایندگان استان نیز انتظار داریم در این خصوص فراکسیون کارگری مجلس را یاری کرده و در جهت پیشبرد اهداف جامعه کارگری قدم بردارند.
به گزارش فارس، نماینده اردبیل در مجلس کارگری با هشدار به کارگران با بیان این‌که اگر از حقوق خودمان دفاع نکنیم در آینده‌ای نزدیک نظام سرمایه‌داری تمام قانون کار را به مسلخ می‌برد، گفت: اینها این پیش‌نویس را مطلوب ولی ناکافی می‌دانند.
دبیر اجرایی خانه کارگر با ابراز گله‌مندی از تحقق نیافتن وعده دولتمردان در مورد ارایه کارت اعتباری کارگری افزود: دولت دهم وعده ارایه کارت اعتباری کارگران را به جامعه مظلوم کارگری داده ولی با گذشت بیش از شش ماه فقط شاهد وعده و وعید و شعار در این زمینه هستیم.
وی در پایان اظهار داشت: این در حالی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنان خود بارها به دولتمردان در زمینه تحقق وعده‌های داده شده گوشزد کرده و از حق و حقوق کارگران به شایستگی دفاع کردند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول