اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آذربایجان غربی؛

فضای کافی برای ذخیره‌سازی گندم وجود دارد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: هم‌اکنون فضای کافی در آذربایجان غربی برای ذخیره‌سازی محصولات کشاورزی به ویژه گندم وجود دارد.

فضای کافی برای ذخیره‌سازی گندم وجود دارد
جلال محمود‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: گندم یکی از مهمترین محصولات کشاورزی در این استان قلمداد می‌شود اما با این وجود در سال‌های گذشته مکان مناسبی برای نگهداری در استان وجود نداشت یا اینکه این قبیل فضاها بسیار کم بود اما با آغاز نهضت سیلوسازی، در حال حاضر مکان مناسب و استاندارد برای ذخیره‌سازی این محصول استراتژیک وجود دارد.
وی افزود: پیش از این محصول گندم در انبارهای معمولی روستاییان ذخیره می‌شد و به دنبال آن الزامات تخصصی و مسائل فنی در انبارهای روستایی به خوبی رعایت نمی‌شد اما، هم اکنون سیلوهایی در ابعاد وسیع برای نگهداری این محصول در مناطق مختلف استان احداث شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.
این مسئول با بیان اینکه در مهاباد نیز مانند سایر نقاط این استان در راستای احداث سیلوهای مناسب گام‌های بزرگی برداشته شده است، اضافه کرد: هم‌اکنون فعالان حوزه کشاورزی، بابت نگهداری محصولات و دسترنج خود هیچ گونه نگرانی ندارند چرا که با همت مسئولان دستگاه‌های اجرایی تمهیدات لازم برای عملی کردن این امر اتخاذ شده است.
وی در ادامه به نقش آذربایجان غربی در مدیریت محصول سیب کشور اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین محصولات آذربایجان غربی در صنعت کشاورزی سیب است، و به دلیل وجود داشتن قابلیت‌های فراوان در این حوزه، آذربایجان غربی از جمله استان‌های تصمیم‌گیرنده در مورد کنترل بازار، بازاریابی و تولید قلمداد می‌شود.
این مسئول با اشاره به اینکه استان ما یکی از قطب‌های مهم کشاورزی در سراسر کشور محسوب می‌شود، ادامه داد: برای به فعلیت درآوردن ظرفیت‌های موجود باید بیش از بیش برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری صورت گیرد چرا که در صورت محقق شدن این موضوع برای تعداد زیادی از جوانان امکان اشتغال و ارتزاق در حوزه کشت و زرع فراهم می‌شود همچنین در این راستا باید از ایده‌ها و طرح‌های ابتکاری افراد نخبه نیز به نحو مطلوب استفاده شود.
وی به لزوم اهتمام برای مکانیزه کردن اراضی کشاورزی تاکید کرد و گفت: چنانچه از طریق بسترسازی و همراهی مسئولان این مطلب جنبه عملی به خود بگیرد و اراضی کشاورزی از حالت سنتی به مکانیزه تغییر پیدا کند به طور قطع میزان بهره‌وری و بازده اراضی همچنین نیروی انسانی تا اندازه زیادی افزایش پیدا می‌کند.
این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اظهار به اینکه نشست‌های هم‌اندیشی اعضای فعال در زنجیره تولید باید به طور مستمر برپا شود، بیان کرد: افراد فعال در زنجیره تولید باید به طور مرتب در راستای برگزاری جلسات تخصصی برای شناسایی موانع، ارائه پیشنهاد و یافتن راهکار اقدام کنند چرا که این موضوع در افزایش میزان تولید همچنین صادرات تاثیر مطلوبی به دنبال دارد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول