اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار البرز:

تشکیل بسیج مستضعفین مردم‌سالاری دینی را رقم زد

خبرگزاری فارس: استاندار البرز از بسیج به عنوان بزرگ‌ترین تدبیر امام خمینی (ره) یاد کرد و گفت: تشکیل بسیج مستضعفین مردم‌سالاری دینی را رقم زد.

تشکیل بسیج مستضعفین مردم‌سالاری دینی را رقم زد
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، عیسی فرهادی بعدازظهر در مراسم تجدید میثاق جمعی از بسیجیان با آرمان‌های والای امام خمینی (ره) در مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با اشاره به نقش و جایگاه بسیج در جامعه گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، بزرگ‌ترین تدبیر امام خمینی(ره) تشکیل بسیج مستضعفین بود.
استاندار البرز تاکید کرد: نـیـروهـای جـان بـر کف بـسیجی که سلاح بصیرت و آگاهی را با سلاح رزم توأمان دارند، جایگاه بسیار بلند و مقامی بس ارزشمند را در جامعه اسلامی دارا هستند و جمهوری اسلامی در هیچ زمانی از وجود آنها بی‌نیاز نبوده و هیچ فـرمـانروای عادل و کاردان، بدون آنها در انجام وظایف و دستیابی به اهداف مقدس خود موفق نـیـست.
وی ادامه داد: تا ابر قدرت‌های استکباری و دشمنان اسلام در جهان وجود دارند، برای مقابله با آنهـا و حـفـظ مـوقـعـیـت و قـدرت جـمهوری اسلامی وجود نیروهای بسیجی با انسجام، آمادگی و تقویت کامل ضرورت دارد.
فرهادی خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) با تشکیل بسیج مستضعفین، مردم‌سالاری دینی را رقم زد و امروز بسیج به قله ترقی رسیده است.
استاندار البرز با اشاره به فرمایشات امام خمینی (ره) در ارتباط با بسیج گفت: حضرت امام خمینی (س)، در تبیین جایگاه بسیج و وصف بسیجیان، کلمات نغزی فرموده است که در مورد هیچ سازمان و نهاد دیگری سابقه ندارد.
وی عنوان کرد: امام خمینی (ره) در ارتباط با بسیج فرمودند «تـشـکیل بسیج در نظام جمهوری اسلامی یقینا از برکات و الطاف جلیه خداوند تعالی بود که بـر مـلت عـزیـز و انـقـلاب اسـلامـی ارزانـی شد. در حوادث گوناگون پس از پیروزی انقلاب به‌ویژه جنگ، بودن نهادها و گروه‌های فراوانی که با ایثار و خلوص و فداکاری و شهادت‌طـلبـی، کـشـور و انـقـلاب را بـیـمـه کـردنـد، ولی حـقـیـقـتـا اگـر بـخـواهـیـم مـصـداق کـامـل از ایـثـار و خـلوص و فـداکـاری و عـشـق بـه ذات مـقدس حق و اسلام را ارائه دهیم، چه کسی سزاوارتر از بسیج و بسیجیان خواهند بود. بسیج، شجره طیّبه و درخت تناور و پُرثمری است کـه شـکـوفـه‌هـای آن بـوی بـهـار وصـل و طـراوت یـقـیـنـی حـدیـث عـشق می‌‌دهد... بسیج، میقات پابرهنگان و معراج پاک اندیشه اسلامی است، که تربیت یافتگان آن، نام و نشان در گمنامی و بی‌نـشانی گرفته‌اند... من همواره به خلوص و صفای بسیجیان غبطه می‌خورم و از خدا می‌خـواهـم تا با بسیجیانم محشور گرداند، چرا که در این دنیا افتخارم این است که خود بسیجی‌ام.»
استاندار البرز در پایان با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «این انقلاب بی‌نام خمینی (ره) در هیچ جای جهان شناخته شده نیست، تصریح کرد: امام خمینی (ه) با تشکیل بسیج مستضعفین، استکبار جهانی را در هم شکست و حکومت مستضعفین را احیا کرد.
این گزارش حاکی است، رئیس سازمان بسیج مستضعفین به همراه فرماندهان سپاه امام حسن مجتبی (ع) و جمع کثیری از بسیجیان با حضور در مرقد مطهر امام خمینی (ره) با آرمان‌های والای معمار کبیر انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.
در این مراسم که بسیجیان سلحشور از مناطق مختلف تهران حضور داشتند، حاضران با اهدای تاج گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ بنیانگذار انقلاب اسلامی ادای احترام کردند.
شرکت‌کنندگان در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره پیرجماران بار دیگر با آرمان‌های والای امام و شهدا و مقام معظم رهبری تجدید میثاق کردند.
فرماندهان سازمان بسیج مستضعفین و بسیجیان همچنین با حضور بر سر مزار بانو خدیجه ثقفی همسر مکرمه امام خمینی (ره) از رشادت‌ها و فداکاری‌های بانو بزرگ انقلاب تجلیل کردند.
در این مراسم محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، و عیسی فرهادی استاندار البرز به ایراد سخنران پرداختند.
با برگزاری مراسم تجدید بیعت بسیجیان با امام آرمان‌های والای امام خمینی (ره) برنامه‌های هفته بسیج به‌طور رسمی آغاز می‌شود.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول