اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزا واحد خمینی‌شهر:

عدم حمایت صنعتگران از تولیدات داخلی، نماد بی‌اعتمادی نیست

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر گفت: حمایت نکردن صنعتگران از تولیدات داخلی و عدم همراهی در تجاری‌سازی تولیدات علمی دانشگاه‌ها نماد بی‌اعتمادی آنها به محصولات داخلی نیست.

عدم حمایت صنعتگران از تولیدات داخلی، نماد بی‌اعتمادی نیست
سید محسن خلیفه سلطانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه نبود قانون صریح برای تجاری‌سازی تولیدات علمی دانشگاه‌ها تنها اشکال وارده بر این عدم حمایت است، اظهار داشت: با توجه به پیشرفت‌های پژوهشگران کشور برای دست‌یابی به تکنولوژی هنوز صنعتگران به منظور ورود کالا‌های مورد نیاز خود از کشور تلاش می‌کنند.
وی گفت: به منظور تجاری‌سازی تولیدات علمی نیاز به حمایت صنایع و سرمایه‌گذاری جدی در این حوزه وجود دارد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر با بیان اینکه بسیاری از صنعتگران ما کالا‌های صنعتی را با قیمت ارزان به کشور وارد می‌کنند، تصریح کرد: این موضوع مهم‌ترین عامل جدایی دانشگاه و صنعت است.
وی ادامه داد: دانشگاه‌ها وظیفه خود را در زمینه مباحث علمی و تحقیقاتی انجام می‌دهند و حوزه صنعت باید از این دستاورد‌ها استفاده کند.
خلیفه سلطانی تاکید کرد: هنوز این باور میان صنعتگران ما ایجاد نشده که می‌توان از دستاوردهای علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها برای پیشرفت و ارتقای صنعت استان و کشور بهره گرفت.
وی اضافه کرد: دانشگاه‌ها توانایی تأمین هزینه‌های میلیونی یا میلیاردی را به منظور اختراع تجهیزات مورد نیاز ندارند و صنعت باید در این عرصه وارد شود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر صنعتی شدن و رسیدن به خط تولید اختراعات و طرح‌های پژوهشی دانشگاه‌ها را نیازمند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و صنعت دانست و بیان داشت: نیاز‌های صنعت باید توسط کارگاه‌هایی که بر روی آنها سرمایه‌گذاری شده است، برطرف شود.
وی گفت: قوانین و مقررات باید دولت و صنایع را موظف به استفاده از تولیدات علمی دانشگاه‌ها کنند و آنها نباید محصولات مورد نیاز خود را به شرکت‌های خارجی سفارش بدهند.
خلیفه سلطانی ادامه داد: ایجاد فضای مناسب اشتغال و کارآفرینی مهم‌ترین عامل ورود اختراعات و طرح‌های پژوهشی مراکز دانشگاهی به عرصه تولید و بهبود وضعیت اقتصادی کشور است.
وی اظهار داشت: صنعت و به ویژه بخش خصوصی به دنبال کسب سود بیشتر بوده، بنابراین ترجیح می‌دهند نیاز‌های مورد نیاز خود را با قیمت ارزان‌تری از خارج وارد کنند.
رئیس دانشگاه آزاد خمینی‌شهر تصریح کرد: در این زمینه آئین‌نامه و دستور‌العملی وجود ندارد که آنها را حداقل برای یک دوره ملزم به استفاده از محصولات داخلی کند.
وی گفت: اگر دستاورد‌های تحقیقاتی و پژوهشی دانشگاه‌ها در داخل کشور مورد توجه و حمایت قرار نگیرد مخترعان و محققان به کشور‌های دیگر می‌روند و تمام تلاش‌ها و هزینه‌هایی که صرف آموزش افراد نخبه شده به هدر می‌رود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول