اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نشست خبری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسین(ع) -2:

حضور بیش از 100 گردان در تجمع روز بسیج

خبرگزاری فارس: فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسین(ع) گفت: در روز پنجم آذر ماه تجمع عظیم بسیجیان با عنوان حماسه ماندگار حضور با شرکت بیش از 100 گردان عاشورا و الزهرا برگزار می‌شود.

حضور بیش از 100 گردان در تجمع روز بسیج
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مهدی اریسی در نشست خبری برنامه‌های گرامیداشت هفته بسیج ناحیه مقاومت بسیج امام حسین(ع) که‌ ظهر امروز در این مرکز برگزار شد به برنامه‌های این مرکز در خصوص هفته بسیج اشاره و اظهار کرد: حدود 200 برنامه در قالب 12 محور اصلی ویژه هفته بسیج تدارک دیده شده است که در حوزه زیرپوشش ناحیه مقاومت امام حسین(ع) به مرحله اجرا در خواهند آمد.
وی بازسازی واقعه غدیر در روز 24 آبان ماه سال جاری را آغازگر برنامه‌های هفته بسیج دانست و تصریح کرد: روز گذشته میثاقنامه بسیجیان جدیدالورود این مرکز نیز در یکی از مراکز فرهنگی قم قرائت شد و آنان وفاداری خود به ولایت و ارزش‌های انقلاب را بار دیگر در معرض دید همگان قرار دادند.
اریسی محور نخست برنامه‌های هفته بسیج را برگزاری نشست‌های سیاسی و اخلاقی در راستای بصیرت‌افزایی نیروهای بسیج عنوان کرد و افزود: در این زمینه کلاس‌هایی برای تبیین اندیشه‌های سیاسی امام راحل و مقام معظم رهبری و نیز پاسخ به شبهات سیاسی برگزار می‌شود ضمن اینکه در زمینه مسائل خاورمیانه و بیداری اسلامی و انسانی نیز نشست‌هایی تدارک دیده شده است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسین(ع) به برپایی نمایشگاه‌های گوناگون به عنوان محور بعدی برنامه‌های هفته بسیج اشاره کرد و گفت: فضای مجازی، پایگاه‌های سلامت، عکس و تصویر بسیج، مبارزه با اعتیاد، کتاب و کتابخوانی، صنایع دستی، عفاف و حجاب و نقش زنان در بسیج، عناوین این نمایشگاه‌ها را تشکیل می‌دهد.
وی اظهار کرد: برگزاری یادواره‌های شهدا نیز از دیگر محورهای برنامه‌های هفته بسیج است که در این زمینه دیدارهایی با خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان برگزار می‌شود ضمن اینکه برای برگزاری شب خاطره شهدا در یکی از شبستان‌های مسجد مقدس جمکران نیز برنامه‌ریزی صورت گرفته است.
اریسی از برگزاری یادواره شهدای فرهنگی بسیج خبر داد و افزود: از دیگر محورهای برگزاری برنامه‌های هفته بسیج، محفل‌های انس با قرآن در زمینه‌های تفسیر و قرائت است که با حضور قاریان و حافظان برجسته صورت می‌گیرد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسین(ع) ابراز کرد: پنجمین محور برنامه‌های هفته بسیج، برگزاری جشن گرامیداشت این هفته است که شامل تجلیل از پیشکسوتان بسیجی، بسیجیان نمونه، شب‌های خاطره‌گویی با عناوین شبی با شهدا و شب‌های پرستاره توسط جانبازان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است ضمن اینکه در این مراسم‌ها از جوانان موفق محلات و نیز برگزیدگان طرح صالحین نیز تقدیر به عمل خواهد آمد.
وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در زمینه ورزش به عنوان یکی از انتظارات ایشان از قشر جوان گفت: کلاس‌های آمادگی جسمانی شامل ورزش پهلوانی، مسابقات تیراندازی، تنیس روی میز، دارت، فوتسال، کوهپیمایی، پیاده‌روی و کاراته نیز در هفته بسیج برگزار می‌شوند.
اریسی با اشاره به برگزاری مسابقات فرهنگی به عنوان هفتمین محور برنامه‌های هفته بسیج خاطرنشان کرد: امروزه بیشترین هجمه دشمنان در زمینه فرهنگی علیه جوانان ایرانی صورت می‌گیرد به همین دلیل و برای مقابله با برنامه‌های ضد فرهنگی آنها، فعالیت‌های فرهنگی بسیج شامل مسابقه پیامکی و وبلاگ‌نویسی با عنوان «بسیج، طلایه‌دار فرهنگ عاشورا» و نیز نمایشگاه‌های «بسیج در امتداد نهضت عاشورا» و «بسیج مظهر اقتدار ملی» توسط ناحیه مقاومت امام حسین(ع) برگزار خواهند شد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسین(ع) از برگزاری برنامه پرده‌خوانی شهدای دفاع مقدس و مقاله‌نویسی با موضوع «نقش زنان در فراهم ساختن زمینه ظهور» خبر داد و افزود: مسابقه نامه یک مادر بسیجی به دخترش و نیز تهیه و توزیع نشریات فرهنگی به همراه مشاوره حقوقی رایگان از دیگر فعالیت‌های فرهنگی در هفته بسیج خواهد بود.
وی اظهار کرد: در روز چهارم آبان ماه سال جاری مراسم دعای ندبه در مسجد جامع قم برگزار می‌شود ضمن اینکه یکی دیگر از محورهای برنامه‌های هفته بسیج، شرکت اعضای این سازمان در نمازهای جمعه قم، کهک و قنوات خواهد بود.
اریسی با بیان اینکه در روز سوم آذر ماه مزار شهدای استان قم غبارروبی خواهند شد، گفت: در روز پنجم آذر ماه نیز تجمع عظیم بسیجیان با عنوان حماسه ماندگار حضور با شرکت بیش از 100 گردان عاشورا و الزهرا به همراه رژه نیروهای موتورسوار برگزار می‌شود.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسین(ع) دوازدهمین محور فعالیت‌های هفته بسیج را شامل برگزاری اردوهای تفریحی، فرهنگی، نظامی و زیارتی در سطح استان قم اعلام کرد و افزود: کارگاه بهشت خانواده نیز در هفته بسیج تشکیل می‌شود.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول