اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه درمیان:

بزرگترین کاهلی تنبلی در مطالعه است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان درمیان گفت: بزرگترین کاهلی تنبلی در مطالعه، کسب علم و آگاهی است.

بزرگترین کاهلی تنبلی در مطالعه است
به گزارش خبرگزاری فارس از درمیان، حجت‌الاسلام علی‌اکبر سنجری ظهر امروز در جمع مرزبانان شهر گزیک با بیان اینکه نهادینه شدن فرهنگ مطالعه افزایش بصیرت و آگاهی جامعه را به دنبال دارد، اظهار داشت: هفته کتاب تلنگری برای توجه بیشتر به فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است.
وی از کتاب به عنوان غذای روح بشر یاد کرد و ادامه داد: اگر بخواهیم در مقابل تهدیدات نرم دشمنان ایستادگی کنیم، مهم‌ترین راهبرد استفاده از ظرفیت‌ها و ابزارهای فرهنگی است که اساسی‌ترین آن کتاب است. تنها سلاح مبارزه با سلطه فرهنگی دشمن، افزایش بصیرت و مجاهدت فرهنگی است.
سنجری با بیان اینکه اگر کتاب خوب معرفی شود، خوب خوانده شود، بخش اعظم جمهوری اسلامی تحقق می‌یابد، یادآور شد: هفته کتاب مجالی برای تبادل و تعامل اندیشه‌ها، فکرها و نیز ایجاد شور و نشاط در حوزه فرهنگ است.
وی پرمغز بودن، پر محتوا، زیبا و جذاب بودن را از ویژگی‌های کتاب خوب عنوان کرد و اظهار داشت: کتاب باید دارای ویژگی‌هایی باشد که خواننده بتواند آن را در جامعه نشر دهد.
امام جمعه درمیان جایگاه کتاب و کتابخوانی را در فرهنگ دینی بالا عنوان کرد و گفت: با وجود تلاش‌های صورت گرفته، کتاب‌خوانی در جامعه اسلامی هنوز وضعیت مطلوبی ندارد.
سنجری همچنین با اشاره به اینکه سرانه مطالعه در کشور بسیار پایین است، ابراز داشت: مسئولان و صاحبان فکر باید به این موضوع بیاندیشند تا شاهد ارتقای کتاب و کتابخوانی در جامعه باشیم.
وی اضافه کرد: جامعه باید به سمتی پیش رود که سهم کتاب در سبد خانوار سهم مطلوبی باشد و در این راستا همفکری و همکاری نهادهای فرهنگی ضروری است.
امام جمعه اسدیه افزود: در بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی که در جامعه صورت می‌گیرد به صورت جزیره‌ای عمل می‌شود و هرکس، هر نهاد و هر دستگاه فرهنگی در این راستا دغدغه نهاد و دستگاه اجرایی خود را دارد.
سنجری با بیان اینکه 80 درصد اعتبارات دستگاه‌های کشور در اختیار فرهنگ است، گفت: با خلاقیت و نوآوری و با پوشش دادن مناسب در گسترش فرهنگ خواندن و کتابخوانی فضایی فراهم شود.
امام جمعه درمیان با بیان اینکه آن وجهی که آدمی را از سایر موجودات عالم متمایز می‌کند و باعث تعالی و کمال انسان‌ها می‌شود، قدرت تفکر و اندیشه آدمی است، اظهار داشت: محل تجلی این اندیشه و میراث در کتاب و نوشتار متبلور است.
وی خاطرنشان کرد: هرگز روا نیست که کتاب را سبک بشماریم بلکه باید قدر کتاب را بهتر و بیشتر بشناسیم و هر روز بهتر از قبل به این گهر گران‌بها ارج بنهمیم.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول