اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کهگیلویه:

مساجد کهگیلویه محور فعالیت‌های فرهنگی شوند

خبرگزاری فارس: فرماندار کهگیلویه گفت: لازم است در این شهرستان همه فعالیت‌های فرهنگی به نحوی با محور قرار دادن مساجد صورت گیرد.

مساجد کهگیلویه محور فعالیت‌های فرهنگی شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، سید ناصر رضایی پیش از ظهر امروز در بازید از اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کهگیلویه اظهار داشت: بقاع متبرکه این شهرستان باید به پایگاه‌های فرهنگی تبدیل شوند.
این مسئول با بیان اینکه رسالت اوقاف و امور خیریه ارتباط با مردم و تشویق آنها به وقف و موقوفات است، افزود: این اداره باید به ثبت موقوفات بلامعارض در این شهرستان اقدام کند. 
رضایی بیان کرد: هم اکنون 270 مسجد این شهرستان به صورت هیئت امنایی اداره می‌شود که باید اداره اوقاف و امور خیریه با مدیریت صحیح هیئت امنا، خادمان، کانون‌های فرهنگی مساجد، هیئت‌های مذهبی و پایگاه‌های مقاومت را حول یک محور جمع کرده تا با کار فرهنگی از بروز آسیب های اجتماعی جلوگیری شود.
رضایی با تاکید بر اینکه مسجد به‌عنوان مهمترین نماد هویت دینی شهرها و روستاها و محلات جایگاه ویژه‌ای دارد، بیان کرد: فرهنگ و تمدن اسلامی بخش بزرگی از بالندگی خود را مدیون منزلت و شأن مسجد است.
وی عنوان کرد: به دلیل فراهم بودن حضور گروه‌های مختلف سنی در مساجد می‌توانیم آنها را محور برنامه‌ها قرار داده و بسیاری از فعالیت‌های مختلف فرهنگی را با محوریت مساجد برگزار کنیم.
رضایی ابراز داشت: ضروری است که اداره اوقاف و امور خیریه به برگزاری مسابقات حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم قرآن کریم در سطوح و مراحل مختلف اقدام کند که در این زمینه باید بانک اطلاعاتی در شهرستان کهگیلویه ایجاد شود.
فرماندار کهگیلویه اعتبارات مساجد را برای انجام کارهای فرهنگی ناچیز دانست و تصریح کرد: یکی از راه‌های رونق بخشیدن هر چه بیشتر به فعالیت‌های فرهنگی در مساجد ایجاد امکانات جانبی در این مکان‌های مقدس است که مسئولان فرهنگی لازم است برای این کار چاره‌جویی کنند.
رضایی از ایجاد کتابخانه‌ها، مراکز مشاوره، کلاس‌های بصیرت‌افزایی و کرسی‌های آزاداندیشی به‌عنوان بهترین یاور فرهنگی مساجد برای اعتلای فرهنگ دینی نام برد و افزود: با بودجه‌های کنونی بسیاری از برنامه‌ها غیر قابل اجرا خواهد بود که باید به نحوی در این رابطه چاره‌جویی کرد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول