اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی مازندران:

هورمون در مرغداری‌های کشور استفاده نمی‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: با اطمینان اعلام می‌کنم که در هیچ مرغداری در سطح کشور، هورمون استفاده نمی‌شود و این اصطلاح به نادرست رایج شده است.

هورمون در مرغداری‌های کشور استفاده نمی‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، مجید مختاری صبح امروز در کارگروه تخصصی امنیت و سلامت غذایی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران، اظهار داشت: بیمه نشدن واحدهای گوشتی یکی از مشکلات در بحث آنفلوآنزای پرندگان است.
وی تصریح کرد: با سرد شدن هوا ممکن است واحدهای مرغداری درگیر بیماری‌های تنفسی شوند و به دلیل اینکه بیمه نیستند نمی‌توان به این واحدها غرامت پرداخت کرد و  امکان پنهان کاری در این واحدها وجود دارد.
مختاری با بیان اینکه اردک‌ها در بحث آنفلوآنزای پرندگان تا پایان سال 89، پرندگان مقاوم بودند که علائم بیماری و تلفات نداشتند، تصریح کرد: پس از آن، علائم بیماری در اردک هم دیده شده است.
این مسئول گفت: هزینه این بیماری زیاد است و پیشگیری مقدم است.
مختاری با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات برای واحدهای تولید طیور تهدید تلقی می‌شود، ادامه داد: طیور محلی در فضای باز نگهداری می‌شوند و چون در معرض پرندگان آزاد پرواز هستند ممکن است درگیر بیماری شوند.
وی با بیان اینکه از طرفی باید از اعتبار دولتی به این مراکز تسهیلات پرداخت کنیم، ادامه داد: از طرف دیگر هم باید دوباره از محل اعتبارت دولتی برای معدوم سازی غرامت پرداخت کنیم.
مختاری یادآور شد: بهتر است این تسهیلات به سمت پرورش گاو و گوسفند هدایت شود.
این مسئول درباره استفاده هورمون در مرغداری‌ها، اذعان داشت: با اطمینان اعلام می‌کنم که در هیچ مرغداری در سطح کشور، هورمون استفاده نمی‌شود و این اصطلاح به نادرست رایج شده است.
مختاری با بیان اینکه در مرغداری‌ها از مکمل رشد استفاده می‌شود، متذکر شد: میزان جزیی از هورمون بسیار گران است و استفاده از آن در سطح گسترده مقدور نیست.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول