اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهبود تولیدات دام و طیور جهاد کشاورزی استان قم خبر داد:

صرفه‌جویی 50 درصدی در مصرف انرژی واحدهای مرغداری قم

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات دام و طیور جهاد کشاورزی استان قم گفت: واحدهای مرغداری با انجام برخی اصلاحات و عایق بندی می‌توانند در مصرف انرژی 50 درصد صرفه‌جویی کنند و سازمان جهاد کشاورزی نیز در این زمینه حمایت‌های لازم را خواهد داشت.‌

صرفه‌جویی 50 درصدی در مصرف انرژی واحدهای مرغداری قم
حسین علی بیگی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به وضعیت تولیدات استان قم در بخش دام و طیور در استان قم اظهار داشت: استان قم در زمینه تولیدات دامی از وضعیت مطلوبی برخوردار است و نیمی از محصولات تولید شده این استان مازاد بر نیاز بوده و به دیگر استان‌ها صادر می‌شود.
وی به میزان تولید شیر، گوشت قرمز و گوشت سفید در استان قم اشاره کرد و گفت: یکی از طرح‌هایی که با جدیت در استان قم دنبال می‌شود احداث کشتارگاه صنعتی است.
معاون بهبود تولیدات دام و طیور جهاد کشاورزی استان قم تاکید کرد: با توجه به نیاز استان تلاش خواهیم کرد که این طرح را تا سال 91 به بهره‌برداری برسانیم.
وی در ادامه به وضعیت استفاده از انرژی در واحدهای مرغداری و مسائل به وجود آمده با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: سازمان جهان کشاروزی برای اینکه جلوی بروز مشکل در زمینه سوخت در خصوص فعالیت این واحدها را بگیرد، طرح‌هایی را برنامه‌ریزی کرده و اقداماتی را اجرایی کرده است.
علی بیگی بهسازی سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی واحدهای مرغداری و عایق کردن دیوارها در این واحدها را از جمله اقدامات صورت گرفته عنوان کرد و ادامه داد: اگر مرغداری‌ها نسبت به اجرای این طرح اقدام کنند در مصرف انرژی صرفه‌هایی 30 تا 50 درصدی محقق می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: سازمان جهاد کشاورزی نیز در این راستا برای انجام اصلاحات با هماهنگی به عمل آمده نسبت به اعطای وام قرض الحسنه اقدام خواهد کرد.
بر اساس این گزارش یکی از بخش‌های مهم و هزینه بر در صنعت مرغداری سوخت و انرژی مصرفی برق است و این هزینه به صورت مستقیم در قیمت تمام شده محصول تاثیر می‌گذارد.
با عایق کاری سقف، دیوارها و کف سالن‌های نگهداری طیور و همچنین، انتخاب وسائل و تأسیسات گرماساز، میزان تهویه درست، استفاده از بستر مناسب در زمان پرورش و... فعالان عرصه پرورش دام و طیور می‌توانند تا حد زیادی هزینه‌های خود در بخش انرژی را کاهش دهند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول