اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت:

زنگ آغاز ادغام در استان‌ها نواخته شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ادغام وزارتخانه‌های صنایع و معادن و بازرگانی انجام شد اما زنگ این ادغام به تازگی در استان‌ها نواخته شده است.

زنگ آغاز ادغام در استان‌ها نواخته شد
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، مصیب محمدیان‌ شمالی ظهر امروز در مراسم معارفه مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد با ابراز خرسندی از حضور در یزد، شهر مردمان سخت‌کوش اظهار داشت: اداره بازرگانی استان یزد از ارگان‌های بسیار فعال و رئیس این سازمان از مدیران لایق و شایسته استان یزد است که تجربه و توانایی وی را از دست نخواهیم داد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه یک صنعتگر خلاق و کارآفرین می‌تواند زمینه ارتقای جامعه را فراهم کند، افزود: صنعت و معدن و تجارت و فعالان این عرصه هرجا که هستند باید منشأ برکت برای نظام اسلامی باشند.
محمدیان شمالی همچنین با اشاره به بحث ادغام وزارتخانه‌ها که در گذشته نیز در دولت مطرح شد اما به دلایلی عملی نمی‌شد، بیان کرد: در راستای فرمایشات رهبری برای واگذاری امور به بخش خصوصی، دولت به سمت ادغام گام‌های محکم‌تری برداشت و طی دو سال لایحه ادغام را به مجلس برد و کار ادغام با همکاری خوبی انجام شد.
وی با بیان اینکه صنایع و معادن و بازرگانی با یکدیگر بیگانه نبودند و اهداف و برنامه‌های مشترکی را دنبال می‌کردند،‌ افزود: اگر این دو سازمان با یکدیگر همکاری نمی‌کردند، کار پیش نمی‌رفت.
محمدیان شمالی با بیان اینکه اگر کالایی در داخل تولید می‌شود باید در داخل یا خارج از کشور به فروش برسد، عنوان کرد: اگر همکاری صنایع و معادن و بازرگانی نبود، نتیجه کار تولید عبث بود.
وی با اشاره به اینکه این دو مجموعه اکنون تحت یک مدیریت قرار گرفته‌اند، اظهار امیدواری کرد: تصمیم‌گیری‌ها سریع‌تر انجام و حاصل تصمیم‌گیری‌ها نیز سریع‌تر اجرایی شود.
محمدیان شمالی با بیان اینکه یکی از مراحل ادغام موفق وزارتخانه‌ها و ادارات، انتخاب مدیر لایق و هدایتگر است،‌ افزود: خوشبختانه در همه استان‌ها مدیران توانمند، لایق و متشرع در حال خدمت هستند.
وی با بیان اینکه اولویت استان یزد صنعت است و بیش از 3هزار واحد صنعتی اکنون در این استان مشغول فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: بر اساس این اولویت تصمیم گرفته شد تا مدیرکل صنایع و معادن استان، مدیر این ادغام باشد.
معاون برنامه‌ریزی استاندار یزد نیز در این مراسم با تقدیر از مدیریت شایسته محراب اسکندری، رئیس سازمان بازرگانی استان یزد اظهار داشت: وی از مدیران خدمتگزار استان بود و توانست در بحران‌ها به خوبی این مجموعه را هدایت کند.
محمدرضا بابایی خاطرنشان کرد: صنعت، معدن و تجارت از مهم‌ترین دستگا‌ه‌های استان است و از امروز رسالت بزرگی بر عهده این دستگاه گذاشته شده و از تولید تا توزیع بر عهده مجموعه صنعت، معدن و تجارت استان یزد است.
وی اظهار امیدواری کرد: این مجموعه جدید استان بتواند ضمن برقراری ارتباط بین 72 مجمع صنفی و پوشش همه حوزه‌ها، صنعت و معدن استان را نیز در مسیر پیشرفت هدایت کند.
رئیس سابق اداره بازرگانی استان یزد نیز در این مراسم با ارائه گزارشی از عملکرد این سازمان در طول شش سال گذشته افزود: همدلی بسیار خوبی در استان یزد بین تشکل‌های مختلف از جمله اتاق بازرگانی، اتحادیه صادرکنندگان، هیئت رئیسه مجمع امور صنفی و ... وجود داشت.
محراب اسکندری از جمله مهم‌ترین اقدامات این سازمان را اعزام هیئت‌های تجاری و بازاریابی به کشورهای هندوستان، عراق، عربستان، تاجیکستان، برخی کشورهای آفریقایی و ... برشمرد.
وی توسعه 100 درصدی صادرات استان یزد در دهه اخیر، برگزاری 90 نمایشگاه تخصصی، پیگیری ایجاد بیش از 8هزار فرصت شغلی اعم از تولیدی و خدماتی و صدور پروانه کسب، تدوین بسته‌های سیاستی، ذخیره‌سازی و هدفمندی و راه‌اندازی سه نمایندگی در بهاباد، صدوق و خاتم را از جمله اقدامات بازرگانی استان یزد در شش سال گذشته برشمرد.
در این مراسم محمدمهدی زارع به عنوان مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد معرفی شد.
زارع پیش از ادغام اداره بازرگانی و اداره صنایع و معادن استان یزد، سمت مدیرکلی صنایع و معادن استان یزد را بر عهده داشت.
محراب اسکندری نیز پیش از ادغام در مسئولیت ریاست اداره بازرگانی استان یزد فعالیت می‌کرد.
این مراسم با حضور جمعی از تولیدکنندگان، صاحبان صنایع، صادرکنندگان، رؤسای مجامع امور صنفی و ... در اتاق بازرگانی یزد برگزار شد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول