اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون استاندار گلستان:

نیاز به حرکت‎های بزرگ در بخش نرم‌افزاری داریم

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار گلستان گفت: نیاز به حرکت‌های بزرگ در بخش نرم‌افزاری داریم.

نیاز به حرکت‎های بزرگ در بخش نرم‌افزاری داریم
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رضا غلامی عصر شنبه در همایش تجلیل از خادمان عرصه کتاب در گرگان اظهار داشت: کتاب حاصل تلاش، تفکر و تجربه یک انسان در طول زندگی و نقطه شروع یا خاتمه حرکت برای انسان است چون جهان مادی مشابه‎ای برای همه است لذا دستاوردهای یک انسان برای دیگر انسان‎ها مبدا تفکر و خلاقیت است.
وی با اشاره به اینکه عقل گوهر هستی است، خاطرنشان کرد: در کتاب اصلی  اسلام از این موهبت بسیار یاد می‌کند چون موجودیت آن با کسی است که ظرفیت بالایی در آموختن و اندیشیدن دارد.
معاون برنامه‌ریزی استاندار گلستان با اشاره به اینکه بهترین هدیه خدا به اشرف مخلوقات کتاب است، ابراز داشت: برای همین امر فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه ما از جایگاه رفیعی برخوردار است.
غلامی با بیان اینکه خواندن جزء لاینفک جامعه است، افزود: خواندن‎ها با هم گوناگون هستند برخی هستی می‎خوانند، برخی کتاب، روزنامه، ژورنال و برخی رمان می‎خوانند به هر حال همه می‎خوانند، اما به مراتب همه خواندن‎ها یکسان نیست و فرق است بین کسی که یک ساعت یک رمان عاشقانه می‌خواند با کسی که نهج البلاغه می‎خواند.
وی با اشاره به اینکه برای سرانه مطالعه باید تعریف جدید ارائه شود، تصریح کرد: مردم ایران جزء متفکران هستند چون در حال به مواردی گوش فرا می‎دهند که به بسیاری از مسائل نظام هستی پاسخ می‎دهد.
غلامی با بیان اینکه تولید ناخالص داخلی بر اساس تعاریف غربی ارائه می‎شود، افزود: در تولید ناخالص آمریکا معیاری از حلال و حرام وجود ندارد و بیشترین تولید داخلی این کشور از تولید گوشت خوک و شراب به دست می‎آید که طبق موازین اسلامی برای ما حرام است پس باید تعاریف جدید ارائه شود که برای ما و متعلق به فرهنگ ما باشد.
وی بیان داشت: برای تحقق این امر نیاز به حرکت بزرگ در بخش نرم افزاری وجود دارد و باید در فرهنگ کتابخوانی اندازه خواندن کتاب مهم باشد نه ساعتی که به آن اختصاص یافته و این تغییر حرکت با ارائه دیدگاه‎ها و نظرات جدید میسر می‎شود.
معاون برنامه‌ریزی استاندار گلستان با بیان اینکه بودجه عمرانی در دولت احمدی‌نژاد بیش از 20 برابر شده، گفت: در گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی هر کس نقشی دارد و در بحث توسعه زیرساخت‎ها این دولت حق خود را ادا کرده ‎است.
وی خاطرنشان کرد: در بخش نرم‌افزاری نیاز به تحقیق و تفکر بیشتری است و برای خواندن باید رتبه، حجم و انداز‎ه کتاب‎ها را در نظر گرفت چرا که یک اقراء تمام مسیر را عوض می‎کند و یک اقراء هستی را به وجود می‎آورد یکی مایه ممات‎ و دیگری مایه حیات است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول