اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

امام جمعه بجنورد:

کتاب مهم‌ترین عنصر تقویت کننده بعد معنوی انسان‌هاست

خبرگزاری فارس: امام جمعه بجنورد تاکید کرد: کتاب مهم‌ترین عنصر تقویت کننده بعد معنوی انسان‌ها است.

کتاب مهم‌ترین عنصر تقویت کننده بعد معنوی انسان‌هاست
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز ظهر امروز در دیدار مدیرکل کتابخانه‌های خراسان شمالی به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی اظهار داشت: انسان دارای دو بعد جسمانی و روحانی بوده لذا باید هم بعد جسمانی و هم بعد روحانی و معنوی را تقویت کند.
وی مهم‌ترین راه تقویت بعد معنوی انسان را کتاب خواندن عنوان کرد و افزود: البته این در شرایطی است که انسان قدرت تحلیل مسائل را داشته و بتواند حق را از ناحق تشخیص بدهد.
آیت‌الله مهمان‌نواز با بیان اینکه توسعه کتاب‌خوانی در جامعه امری ضروری است، گفت: اینکه رهبری نسبت به نهضت مطالعه مفید رهنمود داشته‌اند، حاکی از توجه معظم له به حوزه کتاب و کتاب‌خوانی دارد.
وی با بیان اینکه کتابخانه‌ها کار عظیمی را در توسعه فرهنگی عهده دار هستند، تصریح کرد: ارائه و امانت دادن کتاب برای ارتقای آگاهی و علمی جامعه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و باید امانت گیرندگان کتاب، کتاب‌ها را عین امانت به کتابخانه‌ها بازگردانده تا مورد استفاده سایر افراد قرار بگیرد.
عضو مجلس خبرگان رهبری خلاصه برداری از کتاب‌های مفید را مورد تاکید قرار داد و گفت: استفاده از نظرات این کتاب‌های مفید و ارزنده موجب هدایت انسان می‌شود.
وی با بیان اینکه در شورای فرهنگ عمومی استان نیز به توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی توجه ویژه‌ای می‌شود، اظهار داشت:‌ برای تحقق نهضت مطالعه مفید مشارکت دستگاه‌ها ضرورت دارد.
امام جمعه بجنورد اضافه کرد: البته در نظام جمهوری اسلامی توجه ویژه‌ای به فرهنگ کتاب‌خوانی شده و این بخش احیا و توسعه یافته است.
وی در بخش دیگری با اشاره به سوره مبارکه حشر و حساب و کتاب اعمال در روز قیامت گفت: برای رستگاری در قیامت باید تقوا و پرهیزگاری را پیشه کرد اگر تقوا نباشد زندگی ما همچون خاکستری بوده که با بادی منهدم می‌شود، از این رو نقش تقوا در زندگی امروزی خیلی مهم و زیاد است.
آیت‌الله مهمان‌نواز تصریح کرد: این دنیا بالاخره تمام شدنی است و روزی باید در محضر خداوند حساب پس داد لذا باید در اعمال خود به تقوا و پرهیزگاری توجه شود.
مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی هم در این نشست بیان کرد: هم‌اکنون در سطح این استان 64 کتابخانه مشارکتی و نهادی فعالیت می‌کنند.
علی رحیمی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده از سوی کتابخانه های استان برای افزایش تعداد کتاب کتابخانه‌ها افزود: تاکنون تأمین 50 هزار کتاب در قالب درخواست اعضای کتابخانه‌ها در اجرای طرح من محقق شده است.
وی گفت: سالانه 10 میلیون کتاب نیز بدون پرداخت هزینه ای و با پیگیری‌های کتابخانه های استان به تعداد کتابخانه های خراسان شمالی افزوده می‌شود.
رحیمی با بیان اینکه برای تهیه کتاب در کتابخانه های عمومی کشور هیئت 60 نفری برای این موضوع ساماندهی شده است، افزود: کتاب‌های در برنامه خرید در کتابخانه های عمومی با ارزیابی شاخص‌های فرهنگی خریداری می‌شود.
وی با بیان اینکه کتابخانه های استان برای توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی و نهضت کتاب‌خوانی در استان تاکنون 11 نشست را برگزار کرده است بر همکاری دستگاه‌های استان به ویژه دستگاه‌های فرهنگی برای تحقق نهضت مطالعه مفید تاکید کرد.
در این نشست معاونان، روسای کتابخانه‌ها و شماری از کتابداران خراسان شمالی حضور داشتند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول